جمعه , 31 فروردین 1403 - 3:57 قبل از ظهر

از بین بردن زردی مو با واریاسیون بنفش

 

واریاسیون بنفش به عنوان قوی ترین واریاسیون ضد زردی شناخته شده است. بنابراین از بین بردن زردی مو با این واریاسیون به صرف خواهد بود. ولی مصرف واریاسیون بنفش برای موهای دکلره شده بایستی با احتیاط بالا صورت گیرد. زیرا در صورت حجم زیاد واریاسیون و اکسیدان کم، رنگ مو به سمت بنفش و ارغوانی می رود. ناگفته نماند که دوام واریاسیون بنفش کم بوده و با شست و شوهای مداوم از بین میرود. پس زردی مو با استفاده از حجم درست واریاسیون بنفش خیلی زود از بین می رود. ولی ماندگاری مواد بر روی ساقه ها نسبت به ریشه ها بیشتر است.

روش های از بین بردن زردی مو با واریاسیون بنفش

یکی از دغدغه های اصلی بانوان، از بین بردن زردی مو بعد از رنگ یا دکلره کردن آن ها است. زیرا موها با چند بار شستن، جذابیت و زیبایی خود را از دست داده و تناژ زردی یا قرمزی به خود می گیرند. البته عوامل اصلی تغییر تناژ در انواع رنگ مو و زرد شدن آنها موارد زیر را در بر می گیرد:

  • طبیعت و ذات مو
  • عدم آگاهی از پایه های رنگ
  • برند و نوع پودر دکلره یا رنگ مو
  • وجود لایه های مختلف از رنگ مو
  • آب کلردار
  • نور خورشید
  • شامپوهای دارای سولفات

البته رنگ موی قهوه ای و خرمایی در ایرانی ها به وفور دیده می شود. همچنین وجود تناژ قرمز در رنگ موی ایرانی ها طبیعی بوده و ساختار ضخیم موها نیز در زردی آنها دخیل هستند. بنابراین یکی از معضلات بزرگ زمان استفاده از رنگ مو با هر برندی، گرفتن زردی مو است. روش های از بین بردن زردی مو به شرح زیر می باشند:

  • واریاسیون بنفش

از بین بردن زردی مو با واریاسیون بنفش یکی از راهکاری مناسب جهت رفع این مشکل است. زیرا رنگ موی داخل ژورنال بر روی موها با پایه بالا انجام گرفته و امتحان آن روی موهای طبیعی نتیجه عکس دارد. بنابراین رویت تناژهای ناخواسته و زرد رنگ روی مو یک امر طبیعی است. پس برای رفع زردی مو با واریاسیون بنفش باید از ترکیب زیر استفاده کرد:

  1. مخلوط اکسیدان 12% با واریاسیون بنفش به اندازه دو بند انگشت
  2. قرار دادن ترکیب به دست آمده روی سر به مدت 5 الی 15 دقیقه
  3. از بین بردن زردی مو با استفاده از رنگ تیره

یکی از ساده ترین و به صرفه ترین روش های از بین بردن زردی مو استفاده از رنگ تیره همچون قهوه روشن تا متوسط است. البته دکلره کردن موها با این هدف انجام می گیرد که تا مدت ها مو روشن بماند. ولی استفاده از رنگ تیره به گونه ای است که تا مدت ها نمی توان موها را روشن کرد.

  • از بین بردن زردی مو با استفاده از شامپوهای مخصوص ضد زردی

آسان ترین روش برای از بین بردن زردی مو، مصرف شامپوی ضد زردی است. این محصول بدون جا گذاشتن پیگمنت بنفش روی مو، زردی یا نارنجی روی آنها را از بین می برد.

  • از بین بردن زردی مو با دکلره مجدد

دکلره دوباره موها یکی دیگر از راه های رفع زردی و سایه های ناخواسته روی سر است که مو را چند درجه روشن تر می کند. البته به بازه زمانی یک هفته ای نیاز است تا عمل دکلره مجدد صورت گیرد وگرنه مو می سوزد. همچنین دکلره مجدد روی موهای شکننده، خشک و آسیب دیده به هیچ عنوان توصیه نمی شود. پس کمک گرفتن از راهکارهای دیگر توصیه می گردد.

  • از بین بردن زردی مو با استفاده از عمل رنگساژ

رنگساژ یا رنگ موی ضعیف شده از ترکیب آب و اکسیدان به دست می آید و روی موهای دکلره اعمال می گردد. پس اگر رنگ موی شما بعد از دکلره به سوی زرد رفته و بد رنگ به نظر می رسد بهترین گزینه ترکیب واریاسیون سبز به اندازه یک بند انگشت با مقداری شامپو است. البته ترکیب واریاسیون بنفش و نقره ای با اکسیدان 12% یکی دیگر از روش های رنگساژ بوده که زردی مو را از بین می برد. ناگفته نماند که مصرف حجم بالای واریاسیون در ترکیب، تیرگی موها را به دنبال داشته و باید بعد از گذشت 15 دقیقه موها را شست.

تونر ضد زردی مو

از بین بردن زردی مو با تونر ضد زردی یکی از ساده ترین روش ها بوده که به صورت تخصصی تناژ نارنجی یا زرد مو را خنثی می کند. البته رنگ تونرها بیشتر بنفش یا آبی است که رنگدانه های نارنجی و بنفش را به خاکستری یا دودی تبدیل می کند.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳