جمعه , 21 اردیبهشت 1403 - 8:13 قبل از ظهر

خدمات تمکن مالی

اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارید حتما با اصطلاح تمکن مالی آشنا هستید. فرقی نمی‌کند از چه روشی بخواهید ویزا بگیرید، باید بتوانید توان مالی خود را به آن کشور ثابت کنید. برای اینکه نشان دهید توان پرداخت هزینه‌های زندگی در کشور خارجی را دارید، باید گواهی تمکن مالی ارائه کنید. دو روش مطمئن برای دریافت این گواهی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. اگر می‌خواهید همه‌چیز درمورد گواهی تمکن مالی بدانید، این مقاله سیب را تا آخر مطالعه کنید.

همه چیز درمورد گواهی تمکن مالی

شرط لازم جهت سفر یا مهاجرت به سایر کشورها، داشتن توان مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در آن‌جا است که به آن تمکن مالی می‌گویند. راه اثبات تمکن مالی به کشور مقصد، ارائه گواهی معتبر از سوی بانک است. این گواهی نشان می‌دهد فرد می‌تواند حداقل به مدت 6 ماه از پس مخارج زندگی خود در کشور خارجی برآید. گواهی تمکن مالی با توجه به نوع ویزایی که قصد اخذ آن را دارید متفاوت است.

همه چیز درمورد گواهی تمکن مالی

گواهی تمکن مالی برای ویزای توریستی

برای سفر به نقاط مختلف دنیا باید مطابق با قوانین آن کشور، ویزا دریافت کنید. یکی از مدارکی که باید برای اخذ روادید به سفارت تحویل دهید، گواهی تمکن مالی است. در این نامه مشخص می‌شود با توجه به مدت‌زمان اقامت شما در آن کشور، آیا از نظر مالی توانایی پرداخت کامل و بدون دردسر هزینه‌های سفر را دارید یا خیر.

گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی

هنگام مهاجرت به کشور دیگر به قصد تحصیل باید ابتدا میانگین هزینه‌های زندگی در آن‌جا به علاوه هزینه‌های تحصیل خود را برآورد کنید. اگر خودتان یا خانواده توان مالی پرداخت این مبالغ را طی مدتی که مشغول به تحصیل هستید داشته باشید، می‌توانید گواهی معتبر تهیه کرده و به سفارت ارائه دهید.

گواهی تمکن مالی برای ویزای کاری

جهت دریافت ویزای کاری باید برای اثبات موقعیت مالی مناسب به آن کشور، گواهی تمکن مالی تهیه کنید. در صورتی که کارفرمای شما مخارج زندگیتان در کشور مقصد را پرداخت می‌کند باید این موضوع را در دعوتنامه کاری ذکر کند و به اطلاع کنسولگری برساند.

همه چیز درمورد گواهی تمکن مالی

به احتمال زیاد یکی از سوالات شما درمورد نحوه صدور و دریافت گواهی تمکن مالی است. متداول‌ترین و آسان‌ترین راه برای دریافت گواهی، این است که به شعب ارزی-ریالی بانکی که در آن حساب دارید در شهر خود مراجعه کنید. هنگام مراجعه حتما کارت شناسایی، دفترچه حساب، کارت بانکی و پاسپورت خود را به همراه داشته باشید. اطلاعاتی که در این گواهی درج می‌شود شامل موارد زیر است:

  • اطلاعات صاحب حساب
  • تاریخ افتتاح حساب (حساب بانکی باید 6 ماه قبل از درخواست گواهی تمکن مالی باز شده باشد.)
  • نوع حساب مانند جاری و قرض‌الحسنه
  • شعبه افتتاح حساب، آدرس و شماره تماس و کد پستی آن
  • شماره حساب
  • موجودی قابل برداشت در تاریخ اخذ گواهی
  • نرخ برابری موجودی به ارز مورد نظر
  • میزان ورود و خروج ارز به حساب طی 6 ماه گذشته
  • کد رهگیری

گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی

داشتن حساب مشترک تنها زمانی از سوی سفارت پذیرفته می‌شود که صاحب دیگر حساب، عضوی از افراد خانواده مانند همسر باشد. گواهی تمکن مالی به مدت 6 ماه اعتبار دارد و به زبان فارسی صادر می‌شود. این نامه در نهایت باید به زبان مورد تایید سفارت کشور مقصد، ترجمه گردد. بهتر است فاصله زمانی بین اخذ گواهی و انگشت‌نگاری را به حداقل برسانید. موجودی حساب شما باید با شغلتان هماهنگی و تناسب داشته باشد. توصیه می‌کنیم موجودی حساب را به صورت یک‌جا وارد نکنید و طی مدت 6 ماه از افتتاح حسابتان به موجودی آن دست نزنید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که گواهی تمکن مالی حتما در سربرگ مخصوص بانکی صادر گردد. در آخر کار، یک مهر برجسته و یک مهر جوهری روی نامه درج می‌شود.  روش دوم برای اثبات توانایی مالی، ارائه نظر کارشناس دادگستری در رابطه با ارزش ملک و سایر دارایی‌های فرد یا خانواده‌اش است. در شیوه اثبات تمکن مالی از طریق اموال غیرمنقول، تقلب کم‌تری صورت می‌گیرد و سند ارائه‌شده ارزش بالاتری نزد مراجع قانونی و حقوقی دارد.

کارشناس دادگستری بعد از ارزیابی رسمی املاک شما و با توجه به قیمت روز، ارزش واقعی ملک شما را مشخص می‌کند. سپس گواهی تمکن مالی را مهر و امضا کرده و به شما تحویل می‌دهد. این روش بسیار کم‌هزینه، مستند، قابل قبول و قابل اعتماد است.

گواهی تمکن مالی برای ویزای کاری

کلام آخر

مردم به دلایل مختلفی مثل گردش، تحصیل، کار، زندگی و سرمایه‌گذاری به کشورهای دیگر سفر می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مدارکی که برای دریافت ویزا باید به سفارت تحویل دهید، گواهی تمکن مالی است. نامه تمکن مالی برای اطمینان خاطر کشور مقصد از این موضوع است که شما قادر به پرداخت هزینه‌های سفر و زندگی در مدت‌زمان اقامت خود هستید. این گواهی معمولا از جانب بانک‌ها صادر می‌شود و باید به زبان انگلیسی ترجمه گردد. ما در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز درمورد گواهی تمکن مالی را با شما خواننده عزیز در میان گذاشتیم.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *