یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 3:08 قبل از ظهر

پیگیری جواب ویزای اسپانیا

اسپانیا از جمله کشورهای جذاب و زیبای اروپایی به شمار می‌آید. این کشور به علت داشتن طبیعت زیبا، آداب و رسوم خاص خود، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تبدیل به مقصد مهاجرت افراد زیادی از سراسر دنیا و همچنین ایران شده است. جهت اخذ ویزای اسپانیا باید از طریق کارگزاری سفارت آن در ایران اقدام کنید. گرفتن وقت مصاحبه از سفارت اسپانیا از راه وبسایت انجام می‌گیرد و هزینه‌ای در بر ندارد.

بعد از انجام مصاحبه مدت زمانی طول می‌کشد تا مدارک شما بررسی شده و تقاضای شما برای ویزا رد یا تایید گردد. روش‌های متعددی برای پیگیری جواب ویزای اسپانیا وجود دارد. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید که درمورد این شیوه‌ها بیشتر بدانید.

وقت سفارت اسپانیا

اسپانیا کشوری با نظام سیاسی پادشاهی است و از نظر اقتصادی جزو کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود. این کشور پیشینه فرهنگی و تاریختی غنی دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی، متنوع‌ترین آب و هوا را به خود اختصاص داده است. تمام مواردی که گفته شد به اضافه هزینه‌های زندگی مناسب و مقرون به صرفه باعث شده اسپانیا گزینه خوبی برای مهاجرت به شمار رود. لازم به ذکر است که اسپانیا از سال 1995 به عضویت پیمان شینگن درآمد و داشتن ویزای آن امکان سفر به سایر کشورهای این حوزه را آسان می‌کند.

وقت سفارت اسپانیا

برای دریافت ویزای این کشور باید به سفارت آن در ایران مراجعه کرد. کارگزاری BLS در تهران وظیفه تعیین وقت سفارت اسپانیا در ایران را بر عهده دارد. برای گرفتن وقت باید ابتدا وارد سایت این کارگزاری شوید و حساب کاربری ایجاد کنید. بعد از انتخاب یک تاریخ از تقویم ارائه شده در سایت به شما شماره مرجع و برگه وقت سفارت داده می‌شود. بهتر است این اطلاعات را پرینت بگیرید. گرفتن وقت سفارت اسپانیا بین 2 تا 20 روز طول می‌کشد.

به طور معمول گردآوری مدارک لازم برای اخذ ویزای اسپانیا و ترجمه آن‌ها به یک ماه زمان نیاز دارد. برای جلوگیری از عجله و استرس ناشی از کامل نبودن مدارک باید قبل از تعیین وقت سفارت، آن‌ها را آماده کنید. جهت ثبت درخواست وقت سفارت این کشور تنها به عکس واضح و اسکن صفحات پاسپورت نیاز دارید. بعد از مشخص شدن نوبت و برای حضور در کارگزاری باید مدارک لازم از جمله فرم درخواست ویزا، پاسپورت معتبر، گواهی گردش حساب و رزرو بلیط را به همراه داشته باشید.

وقت سفارت اسپانیا

طبق قوانین این سفارت نباید بین نوبت تعیین شده شما و خروج از ایران بیش از 90 روز بگذرد. در نتیجه حتما با توجه به برنامه سفرتان وقت مصاحبه را مشخص کنید.

آموزش کامل پیگیری آنلاین جواب ویزای سفارت اسپانیا

پس از مراجعه به کارگزاری در وقت تعیین شده و انجام انگشت‌نگاری‌های لازم باید به عنوان آخرین مرحله به سفارت اسپانیا مراجعه کنید. بعد از گذشت حدود 21 روز جواب ویزای شما آماده می‌شود. گاهی اوقات ممکن است این زمان طولانی‌تر گردد. شما می‌توانید از سه راه جواب ویزای اسپانیا را پیگیری کنید. در روش اول باید شماره تلفن خود را ثبت کنید تا خدمات پیامکی برایتان فعال شود. مطابق این شیوه، رد یا تایید شدن ویزای شما از طریق پیامک به اطلاعتان می‌رسد.

راه دوم این است که جواب از طریق ایمیل به شما ارسال شود. به این منظور باید آدرس ایمیل خود را به کارگزاری تحویل دهید. روش آخر، مراجعه به سایت BLS است. حتما شماره کاربری و اطلاعات حساب خود را در زمان ثبت نام ذخیره کنید که در زمان پیگیری از آن استفاده کنید. در ادامه آموزش کامل پیگیری آنلاین جواب ویزای سفارت اسپانیا را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

آموزش کامل پیگیری آنلاین جواب ویزای سفارت اسپانیا

  • ابتدا وارد سایت spainvisa-iran.com شوید.
  • موافقت خود را با قوانین سایت اعلام کنید.
  • شماره مرجع درج شده در رسید پرداختی در زمان ثبت نام و تعیین وقت را وارد کنید.
  • تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید.
  • کد امنیتی مربوط به سایت را درج کرده و جواب را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

شما همچنین می‌توانید به صورت حضوری به سفارت کشور اسپانیا مراجعه کرده و پیگیر جواب ویزای خود شوید. اما به دلیل سخت‌گیری‌های موجود و همچنین بعد مسافت بهتر است از طریق یکی از روش‌های ذکر شده اقدام کنید. راحت‌ترین راه، مراجعه به سایت کارگزاری سفارت اسپانیا است. اگر ویزای شما تایید شده باشد می‌توانید آن را دریافت کنید و به مقصد اسپانیا از کشور خارج شوید. در صورتی که درخواست شما رد شده باشد تا یک ماه فرصت دارید درمورد آن اعتراض کنید. در این مدت زمان باید مدارک خود را اصلاح کرده و تحویل افسر ویزا دهید.

آموزش کامل پیگیری آنلاین جواب ویزای سفارت اسپانیا

کلام آخر

اسپانیا کشوری است که به دلیل طبیعت، اماکن دیدنی، جشن و کارناوال‌ها و همچنین شرایط مناسب برای زندگی تبدیل به انتخاب بسیاری از افراد برای سفر یا مهاجرت شده است. برای اخذ هر نوع ویزای این کشور باید به سایت کارگزاری سفارت رجوع کرده و وقت مصاحبه تعیین کنید. پس از تایید مدارک باید منتظر جواب بمانید. برای پیگیری جواب ویزای اسپانیا راه‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *