یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 8:53 قبل از ظهر

نحوه استفاده از چسب کاشی ۰ تا ۱۰۰

استفاده از چسب کاشی یا Tile Adhesive به منظور چسباندن موزاییک‌های لعاب‌دار، به دلیل داشتن مزایای فراوان، روز به روز در حال افزایش است. نصب این مصالح ساختمانی با چسب از لحاظ قیمت بالاتر از استفاده از ملات سنتی یعنی سیمان است. با این وجود، تفاوت قیمت یاد شده در مقابل مزایایی که این شیوه کاشی کاری برای مالک به ارمغان می‌آورد، در طولانی مدت بسیار ناچیز است.

در ادامه به آموزش صفر تا صد کاشی کاری با چسب روی انواع سطوح پرداخته‌ایم. به یاد داشته باشید که شرکت وستا شیمی اسپادانا، مرجعی مطمئن برای خرید چسب ساختمانی جهت چسباندن موزاییک‌های لعاب‌دار روی سطوح مختلف است.

چسب کاشی و سرامیک چیست؟

چسب کاشی و سرامیک در واقع نوعی سیمان غیر آلی پلیمری است که قدرت چسبندگی بالایی دارد. این متریال که در دو نوع پودری و خمیری تولید می‌شود، می‌تواند انواع سرامیک را به زیرساخت‌های مختلف متصل کند. در ضمن این نوع مصالح ساختمانی، علاوه بر داشتن قابلیت چسباندن موزاییک‌های لعاب‌دار روی سطوح هموار، می‌توانند یک کاشی را هم روی کاشی دیگر بچسبانند. برای اطلاع از انواع چسب موزاییک‌های سرامیکی، کافی است با کارشناسان وستا شیمی اسپادانا تماس بگیرید.

چسب کاشی و سرامیک چیست؟

نحوه استفاده از چسب کاشی

برای نصب کاشی با استفاده از Tile Adhesive باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید. بدین ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که نتیجه کار رضایت‌بخش خواهد بود. همچنین قبل از شروع باید لوازم مورد نیاز مثل کاردک، سرامیک، آب و اسفنج مرطوب را تهیه کنید و ابعاد سطح مورد نظر را به دست بیاورید.

زیرسازی کار را انجام دهید

آماده کردن زیرسازی یعنی سطح زیر کار خود را برای نصب سرامیک آماده کنید. در این مرحله باید سطح مورد نظر (سطح گچی، سیمانی، لعاب‌دار و غیره) را از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دهید. برای مثال مشکلاتی مثل فرورفتگی یا برجستگی را به منظور داشتن سطحی صاف و یکدست رفع کنید. در واقع منظور از صاف کردن این است که سطح شیب‌دار نباشد.

سطوح گچی باید عاری از آلودگی‌هایی مثل چربی، لک و گرد و غبار باشند. همچنین اگر قصد نصب یک کاشی روی یک تایل لعاب‌دار دیگر را دارید، باید با استفاده از ابزاری مثل چکش یا تیشه، خراش‌هایی را روی موزاییک قدیمی ایجاد کنید.

مواد چسب را درست کنید

برای استفاده از چسب کاشی خمیری باید درب آن را باز کرده و استفاده کرد. در حالی که نمونه پودری را باید با مقداری آب مخلوط کنید. در این شرایط شما باید به دقت پودر و آب را هم زده و خمیری مناسب به دست بیاورید. به یاد داشته باشید که میزان آب مورد نیاز برای خمیر سرامیک در همه برندها یکسان نیست و هر شرکتی، فرمولاسیون مربوط به خود را دارد. بنابراین دستورالعمل درج شده روی بسته‌بندی محصول را به دقت بخوانید و انجام دهید.

چسب را پشت موزاییک لعاب دار بمالید

به اندازه دو سوم ابعاد سرامیک از Tile Adhesive برداشته و با کاردک پشت آن بمالید. برای پهن کردن ملات، می‌توان از سه روش استفاده کرد:

  •  ملات چسبنده را به صورت لقمه‌ای پشت تایل قرار داده و بدون پهن کردن چسب، آن را در جای خود بگذارید.
  •  با استفاده از کاردک شانه‌دار، Tile Adhesive را پشت سرامیک به صورت موج‌دار پهن کرده و روی سطح مورد نظر جای‌گذاری کنید.
  •  ملات را با استفاده از کاردک شانه‌دار به صورت مستقیم در جهت طول سرامیک پهن کنید. این روش بهترین راهکار است و امکان وجود فضای خالی بین تایل‌ها را به حداقل می‌رساند.

با Tile Adhesive بندکشی کنید

بندکشی آخرین مرحله کاشی‌کاری است. بعد از این‌که سرامیک‌ها را روی سطح مورد نظر چسباندید، برای سفت و سخت شدن آن‌ها حداقل به 5 ساعت زمان نیاز دارید. البته این مدت زمان در محیط‌های مرطوب، گرم و سرد متغیر است. بعد از سپری شدن این مدت زمان باید با Tile Adhesive بندکشی را انجام داده و بعد سطح را با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید.

نحوه استفاده از چسب کاشی

مزایای استفاده از چسب کاشی

استفاده از چسب کاشی برای نصب موزاییک‌های لعاب‌دار روی سطوح مختلف، مزایای زیادی دارد که بعضی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • سهولت انجام تمام مراحل کار.
  • کاهش قابل توجه وزن سازه.
  • تمیزی محیط در طول کار.
  •  افزایش سرعت انجام کار.
  • کاهش احتمال لق شدن یا شکستن سرامیک‌ها به مرور زمان.
  • جلوگیری از نفوذ رطوبت به دلیل پیوند قوی بین مواد تشکیل دهنده آن.
  • ممانعت از افتادن موزاییک‌های لعاب‌دار در هنگام زلزله به دلیل چسبندگی قوی آن.
  • ساختار مقاوم در مقابل حرارت و سرما.
  •  امکان استفاده از آن روی سطوح آجری و به خصوص آجرنما.
  • احتمال نفوذ کم رطوبت به داخل ساختمان در اثر ترک خوردن یا شکافتن بندکشی‌ها.

شرکت وستا شیمی اسپادانا با تولید محصولات با کیفیت، توانسته بخش عمده‌ای از محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر کند و با رقابت با سایر تولیدکنندگان خارجی، سهم عمده‌ای در معرفی محصولات باکیفیت ایرانی داشته باشد. این شرکت طیف وسیعی از محصولات از قبیل چسب کاشی و سرامیک، پودر بندکشی، رزین، مواد آب بند، روان سازها، ملات های آماده و پوشش‌ها را در حیطه فعالیت خود تولید می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تهیه چسب کاشی و محصولات مشابه مانند چسب سرامیک، کافی است با این مجموعه تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی

علائم کم کاری تیروئید| در مردان، زنان و کودکان

علائم کم کاری تیروئید| در مردان، زنان و کودکان

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه یک اختلال کوچک در غده تیروئید آثار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *