جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 4:32 بعد از ظهر

چگونه ام دی اف را ضد اب کنیم

ضد آب بودن تخته فیبر با تراکم متوسط (ام دی اف) باعث می شود تخته ام دی اف در معرض رطوبت آسیب نبیند و تغییر شکل ندهد. از ام دی اف به عنوان جایگزین ارزانتر برای چوب کابینت ها، مبلمان، تخته های کف و روکش های درب استفاده می شود.

چگونه ام دی اف را ضد اب کنیم

تنها راه ضد آب بودن صفحه ام دی اف، رنگ آمیزی آن است. تنها در صورت استفاده از رنگ مقاوم در برابر رطوبت، سطح تخته ام دی اف در برابر رطوبت مقاومت کند، زیرا این نوع رنگ باعث ایجاد یک لایه ضدآب ماندگارتر روی ام دی اف می شود.

چگونه ام دی اف را ضد اب کنیم

مراحل ضد آب کردن ام دی اف

مرحله 1:
اندازه غلتک مناسب را انتخاب کنید تا رنگ بهتر روی صفحه ام دی اف را پوشش دهد. سپس آستر را روی غلتک قرار دهید.
مرحله 2:
پرایمر لاتکس را در سینی غلتک بریزید و با استفاده از غلتک آن را به ام دی اف بزنید. با استفاده از قلم مو مناطقی را که نمی توانید با غلتک رنگ آمیزی کنید، پوشش دهید. اجازه دهید پرایمر به مدت شش ساعت خشک شود.

چگونه ام دی اف را ضد اب کنیم
مرحله 3:
ظروف رنگ را با آب تمیز کنید تا پوشش غلتک رنگ و هر وسیله دیگری را که استفاده می کنید، تمیز شود. ظروف را برای رنگ آمیزی با قرار دادن پوشش غلتک روی آن و قرار دادن لایه جدید آستر در سینی غلتک، آماده کنید.
مرحله 4:
ام دی اف را با رنگ مقاوم در برابر رطوبت رنگ آمیزی کنید. برای رنگ آمیزی لبه های ام دی اف از برس استفاده کنید. با استفاده از غلتک رنگ، بقیه ام دی اف را رنگ کنید. قبل از استفاده از لایه دیگری از رنگ، اجازه دهید این لایه از رنگ به مدت چهار ساعت خشک شود و اجازه دهید لایه نهایی رنگ حداقل به مدت سه روز خشک شود. ام دی اف شما اکنون مقاوم در برابر رطوبت است و می تواند در نزدیکی مناطق با رطوبت بالا مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه چوب را ضد آب کنیم

چگونه چوب را ضد آب کنیم

محصولات متنوعی در دسترس است که می توان از آن ها برای تهیه پوشش چوبی ضد آب استفاده کرد. ابتدا باید مشخص کنید که از چوب در داخل یا خارج از منزل استفاده می کنید و میزان قرار گرفتن در معرض آب چقدر خواهد بود.
استفاده از روغن
استفاده از روکش روغنی یکی از گزینه های مناسب برای ضد آب کردن چوب است. نوع روغنی که انتخاب می کنید باید براساس نوع چوبی باشد که با آن کار می کنید. گزینه های خوب و محبوب روغن چوب شامل روغن بذر کتان و روغن تنگ (Tung) برای استفاده عمومی است.

چگونه چوب را ضد آب کنیم
درزگیر ضد آب
پلی اورتان، لاک مخصوص و جلا از درزگیرهای امتحان شده واقعی با خاصیت ضد آب عالی هستند. برس را به آن ها آغشته کرده و روی چوب های تمیز بزنید و یا اسپری کنید. سپس اجازه دهید کاملاً خشک شود، و به آرامی سمباده زده و دوباره پوشیده شود.
مواد رنگ ضد زنگ
این محصولات دارای پایان رنگی و همچنین لایه ضد آب هستند. این مواد درزگیر از مواد چسبنده (پایه روغن، پایه آب یا آلکید) و رنگدانه ها تشکیل شده اند. بسته به غلظت رنگدانه موجود در محصول، نتیجه نهایی می تواند شفاف، مات یا بین آن باشد.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳