جمعه , 31 فروردین 1403 - 7:14 بعد از ظهر

جلوگیری از کپک زدن کابینت

کپک معمولاً خاکستری یا سفید و گاهی خالدار بوده و ممکن است در کابینت های زیر ظرفشویی و در نواحی مرطوب متوجه تغییر رنگ شده و بوی “کپک” را احساس کنید. برای جلوگیری از کپک زدن کابینت باید نکاتی را در تمام نقاط آشپزخانه رعایت کرد تا از ایجاد رطوبت جلوگیری شود. همچنین نحوه تميز كردن كابينت ام دي اف را در سایت سیب گفته ایم.

جلوگیری از کپک زدن کابینت

راه های جلوگیری از کپک زدن کابینت

  • پنجره های خود را به طور منظم باز کنید. حتی تا آنجا که ممکن است آنها را باز نگه دارید. این امر نه تنها سطح رطوبت را کاهش می دهد بلکه باعث می شود هوای تازه جای هوای کهنه را بگیرد.
  • در طول تابستان که به دلیل گرما سطح رطوبت بالاتر است (و به خصوص اگر در آب و هوای بسیار مرطوب زندگی می کنید)، بهترین راه برای مقابله با مشکل رطوبت، افزودن رطوبت گیر و استفاده از سیستم تهویه است.

جلوگیری از کپک زدن کابینت

  • فن اجاق گاز را هنگام پخت روشن کنید زیرا سطح بالایی از رطوبت در آشپزخانه اغلب به دلیل بخار حاصل از تهیه غذا است. به همین دلیل کنترل سطح رطوبت و انجام برخی کارهای کوچک اضافی در هنگام تهیه غذا سریعترین راه برای جلوگیری از کپک زدن کابینت آشپزخانه است.
  • هر بار که روی اجاق گاز چیزی می پزید، حتما دریچه آشپزخانه را باز کنید.
  • به صورت دوره ای نشت آب را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ نشتی وجود ندارد یا در صورت وجود، بلافاصله آن را برطرف کنید.

جلوگیری از کپک زدن کابینت

  • اگر ماشین ظرفشویی دارید، فراموش نکنید که آن را نیز چک کنید. آن را بیرون آورده و آبی را که مشاهده می کنید کاملاً تمیز و پاک کنید.
  • آشپزخانه خود را مرتبا تمیز کنید. کپک منابع غذایی ارگانیک را دوست دارد، خواه از مواد غذایی پوسیده باشد یا از گرد و غبار و خاک و در مکان های دور از چشم مانند پشت اجاق و یخچال رشد می کند و به کابینت ها سرایت می کند. فراموش نکنید که یخچال خود را نیز تمیز کنید. ممکن است فکر کنید کپک به دلیل سرما نمی تواند در یخچال زندگی کند، اما در صورت وجود رطوبت و منابع غذایی کافی در یخچال شما می تواند رشد کند.

جلوگیری از کپک زدن کابینت

  • کابینت ها و محل های نگهداری مواد غذایی را تمیز کنید. به کابینت آشپزخانه و محل های نگهداری مواد غذایی توجه زیادی داشته باشید، زیرا کپک اغلب در آنجا یافت می شود. همه ظروف را بیرون آورده و به راحتی همه چیز را پاک کنید. قبل از دوباره قرار دادن ظروف، از خشک بودن کابینت خود اطمینان حاصل کنید.
  • غذای خراب را دور بریزید. میوه ها و سبزیجات خراب محل پرورش کپک است. به همین دلیل است که شما باید تقریباً روزانه محل ذخیره مواد غذایی و مواد باقی مانده از غذاهای خراب را تمیز کنید.

جلوگیری از کپک زدن کابینت

  • وسایل خانگی را پس از هر بار استفاده تمیز کنید. مخلوط کن، ظروف قهوه ساز و مایکروویو را باید پاک کرد و شست.
  • دفع زباله را روزانه اجرا کرده و سطل زباله را خالی کنید. کپک سطل های زباله را دوست دارد و از آنجا می تواند ظرف چند ساعت رشد کند. برای از بین بردن باکتری ها، ماهی یک بار سرکه را در سطل زباله خود بریزید و هفته ای یکبار آن را بشویید و خشک کنید.
  • ظروف را روزانه بشویید. ظروف انباشته شده در ظرفشویی نیز کپک ایجاد می کند.

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳