یکشنبه , 23 اردیبهشت 1403 - 1:19 بعد از ظهر

طرز استفاده از واریاسیون دودی

واریاسیون رنگی قوی است که شامل 8 رنگ اصلی از جمله واریاسیون دودی، بنفش و نقره‌ای است. این محصول آرایشی و بهداشتی برای اینکه سایه‌های زیباتری به موها ببخشد، با یک رنگ پایه ترکیب می‌شود. در واقع واریاسیون با تغییر تناژ رنگ موها زیبایی آن را دوچندان می‌کند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که موهای خود را بلوند کرده‌اید، اما در آخر شاهد سایه‌های نارنجی در موهایتان باشید. در این شرایط می‌توان از انواع واریاسیون برای از بین بردن سایه نارنجی یا تشدید آن استفاده نمود. به یاد داشته باشید که رسیدن به رنگ موی جذاب نیاز به رعایت ترفندهای خاصی است که یکی از آن‌ها ترکیب واریاسیون با رنگ مو است. در این مطلب از مجله اینترنتی سیب طرز استفاده از واریاسیون دودی و تاثیر آن بر رنگ مو آموزش داده شده است.

راهنمای استفاده از واریاسیون دودی

برای اینکه موهای رنگ شده خود را که هنوز ریشه‌های آن رشد نکرده‌اند را به رنگ دلخواه درآورید، می‌توانید از واریاسیون دودی استفاده کنید. برای این منظور یک الی دو بند انگشت از واریاسیون دودی یا هر واریاسیون دیگری را با سه قاشق غذاخوری اکسیدان مخلوط نمایید. سپس دو قطره شامپو نیز به این ترکیب اضافه کرده و باعث شفافیت بیشتر مخلوط شوید. در نهایت می‌توانید رنگ موی مورد نظر را حدود 20 دقیقه روی موهای مرطوب خود قرار داده و سپس آن را با شستشو دهید.

راهنمای استفاده از واریاسیون دودی

اگر موهای مش شده یا هایلایت‌دار دارید، برای جلوگیری از آسیب بیشتر به موها از استفاده از اکسیدان پرهیز کنید. طرز استفاده از واریاسیون دودی در این شرایط آن است که یک الی دو بند انگشت از آن را با مقدار اندکی شامپو مخلوط کرده و روی موهای مرطوب خود بگذارید. با استفاده از این ترکیب می‌توانید موهای خود را رنگساژ نمایید.

همچنین می‌توانید از واریاسیون دودی برای رنگ کردن موهای از قبل رنگ یا هایلایت شده که ریشه آن چند سانتی‌متر رشد کرده، بهره ببرید. در این شرایط دقت کنید که حتما باید از میزان مناسب واریاسیون در ترکیب با رنگ دلخواه خود استفاده کنید. مخلوط بدست آمده را حدود 30 الی 45 دقیقه روی ریشه مو و همچنین بخش‌های مورد نظر از موی خشک خود قرار دهید. مجددا 10 دقیقه صبر نموده و سپس موهای خود را بشویید.

راهنمای استفاده از واریاسیون دودی

لازم به ذکر است که واریاسیون‌های مختلف را نباید هیچگاه به تنهایی استفاده کرد. زیرا این محصول رنگی قوی است که برای خنثی کردن سایه‌های زرد و قرمز مو به کار می‌رود. لذا بهتر است که حتما واریاسیون را با رنگ موی دلخواه ترکیب کرده و روی مو بگذارید.

تاثیر واریاسیون دودی بر رنگ مو

یکی از واریاسیون‌های مفید برای از بین بردن زردی رنگ موها واریاسیون دودی است. بنابراین اگر از این محصول در ترکیب رنگ موی دلخواه خود استفاده کنید، در ایجاد خاصیت ضد زردی موثر واقع می‌شود. همچنین شما می‌توانید از واریاسیون دودی برای از بین بردن تناژ زرد و نارنجی رنگ مو استفاده کنید. واریاسیون دودی علاوه بر خاصیت ضد زردی، کاربرد دیگری نیز دارد. این محصول آرایشی و بهداشتی برای تشدید تناژ سیلور در رنگ مو نیز مناسب است و زیبایی موها را افزایش می‌دهد.

راهنمای استفاده از واریاسیون دودی

واریاسیون‌های مختلف در کاتالوگ رنگ با حرف E نشان داده می‌شود. برای مثال 0.11 یا E11 نشان‌دهنده واریاسیون دودی است که با رنگ موهای دودی و خاکستری ترکیب می‌گردد. همانطور که بیان شد، این محصول خاصیت ضد زردی و نارنجی دارد. در واقع انواع واریاسیون با بیشترین میزان پوشانندگی و از بین بردن رنگ نامطلوب، رنگ دلخواه را به شما ارائه می‌دهند.

شما می‌توانید بسته به بلندی و کوتاهی مو از 1 الی 10 سانتی‌متر از واریاسیون دودی را با رنگ مو مورد نظر خود ترکیب کنید. اما یک قانون کلی درباره طرز استفاده از واریاسیون دودی و سایر واریاسیون‌ها وجود دارد. در این رابطه عدد 12 را فراموش نفرمایید. اگر می‌خواهید مقدار مناسب واریاسیون را بفهمید، در ابتدا باید عدد پایه رنگ مو را شناسایی کرده و در نهایت آن را از 12 کم کنید. برای مثال اگر رنگ پایه موهای شما 8 است، به این نتیجه می‌رسیم که این رنگ نیاز به 4 سانت واریاسیون دارد.

راهنمای استفاده از واریاسیون دودی

فراموش نکنید که انواع واریاسیون میزان پوشش‌دهی رنگ‌ها را برای موهای سفید افزایش می‌دهد. در صورتی که از رنگ موهای خود راضی نیستید یا قصد ایجاد تغییرات رنگ موهای خود را دارید، از واریاسیون کمک بگیرید. البته دقت داشته باشید که واریاسیون رنگ موی کمکی است و نباید به عنوان رنگ موی اصلی از آن استفاده کرد.

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *