جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 6:57 قبل از ظهر

راحت ترین مدل توالت فرنگی [راهنمای خرید توالت فرنگی]

استفاده از توالت فرنگی وسیله‌ای مناسب برای افرادی است که دچار درد در ناحیه کمر، پا و زانو هستند. همچنین توالت فرنگی باعث می‌شود که فشار کمتری به رحم خانم‌های باردار وارد گردد. برای خرید توالت فرنگی باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که بعدها از انتخاب خود پشیمان نشوید. تا انتهای این مطلب از سیب ما را همراهی کنید، زیرا می‌خواهیم راحت ترین مدل توالت فرنگی موجود در بازار را به شما معرفی نماییم.

راهنمای جامع خرید توالت فرنگی

راهنمای جامع خرید توالت فرنگی

همانطور که بیان شد، برای خرید توالت فرنگی باید به نکاتی مهم توجه کرد که برخی از آن‌ها در ادامه شرح داده شده است.

نوع سیستم تخلیه

توالت فرنگی های قدیمی دارای سیستم تخلیه ریزشی و گردابی هستند، اما مدل های جدیدتر به مکانیزم تخلیه واترجت و توربوجت مجهز هستند.

نوع ساختار و نحوه نصب

توالت فرنگی در انواع مختلفی وجود دارد که می‌تواند یک تکه، دو تکه یا وال هنگ باشد. مدل‌های توکار یا وال هنگ به عنوان جدیدترین نمونه‌های توالت فرنگی در بازار به شمار می‌روند که درون دیوار کار گذاشته می‌شوند. به همین دلیل این نوع توالت فرنگی‌های جدید فضای کمتری را به خود اختصاص می‌دهند.

توجه به مساحت سرویس بهداشتی

برای انتخاب توالت فرنگی با ابعاد مناسب باید به مساحت سرویس بهداشتی و محل اتصالات دقت کنید. چینی بهداشتی فرنگی معمولا دارای ارتفاعی استاندارد بین 55 تا 75 سانتی‌متر است. همچنین آکس توالت مورد نظر نیز باید کمتر یا مساوی با آکس فضای سرویس بهداشتی باشد.
به فاصله بین دیوار تا مرکز لوله فاضلاب آکس توالت فرنگی گفته می‌شود. فاصله این فضا معمولا بین 18 تا 30 سانتی‌متر است.

راهنمای جامع خرید توالت فرنگی

شکل ظاهری و جنس

یکی دیگر از نکات قابل توجه در هنگام خرید توالت فرنگی شکل ظاهری آن است. فرم‌های بیضی و مستطیل از جمله راحت ترین مدل توالت فرنگی هستند. همچنین به منظور رعایت نکات بهداشتی و تسهیل در نظافت توالت فرنگی از سرامیک بهداشتی و لعاب‌دار برای ساخت آن استفاده می‌شود. این سرویس‌های چینی بهداشتی نیز باید دارای سطحی با لعاب یکنواخت و بدون برآمدگی یا فرورفتگی باشند.

سیستم فلاش تانک

سیستم فلاش تانک در دو حالت تک زمانه یا دو زمانه وجود دارد. سیستم فلاش تانک تک زمانه در هر بار مصرف میزان آب یکسانی را تخلیه می‌کند، اما مدل دو زمانه دو حالت برای تخلیه آب دارد. همچنین برخی از توالت های فرنگی به سیستم خودشور مجهز هستند که آن‌ها را به گزینه ای پرطرفدار در بازار تبدیل کرده است.

اندازه پایه توالت فرنگی و ارتفاع صندلی آن

یکی از نکات مهم برای خرید چینی بهداشتی فرنگی پایه آن است. اندازه استاندارد پایه توالت فرنگی 40 سانتی‌متر است و مدل‌هایی با پایه بلندتر برای کودکان مناسب نیستند. توجه به ارتفاع صندلی توالت فرنگی نیز بسیار مهم است. ارتفاع صندلی توالت فرنگی در بسیاری از خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌ها 43.18 سانتی‌متر است. البته این ارتفاع برای افراد قد بلند و سالمندان مناسب نیست.
در صورت نیاز می‌توانید توالت فرنگی با ارتفاع صندلی بیشتر را خریداری کنید. بلندترین ارتفاع برای این وسایل 48.26 سانتی‌متر است که ارتفاع راحتی نامیده می‌شود.

راحت ترین مدل توالت فرنگی باکیفیت

راحت ترین مدل توالت فرنگی باکیفیت

امروزه تولیدکنندگان متعددی اقدام به ساخت و عرضه انواع دستشویی فرنگی کرده‌اند که برخی از آن‌ها برای استفاده در فضاهای کوچک مناسب هستند. تعیین اینکه راحت ترین مدل توالت فرنگی کدام است، به راحتی امکان‌پذیر نیست. زیرا انتخاب نوع مناسب دستشویی فرنگی به عوامل مختلفی از جمله مساحت سرویس بهداشتی، بودجه و دکوراسیون فضا بستگی دارد. در ادمه انواع چینی بهداشتی فرنگی معرفی شده است.

توالت فرنگی دیواری

توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ جزو مدل‌های لوکس، زیبا و گران قیمت هستند. البته نصب این مدل‌ها باید روی دیوارهای ضخیم انجام شود. تمیز کردن این نوع توالت‌ها نیز به آسانی صورت می‌گیرد.

توالت فرنگی دو تکه

در برخی از توالت‌های فرنگی مخزن و کاسه از یکدیگر جدا هستند و به عنوان مدل‌های دو تکه شناخته می‌شوند. این نوع دستشویی فرنگی نسبت به مدل‌های یک تکه قیمت مناسب‌تری دارد. البته تمیز کردن توالت فرنگی دو تکه به دلیل وجود درز بین مخزن و کاسه دشوارتر است.

 

راحت ترین مدل توالت فرنگی باکیفیت

توالت فرنگی یک تکه

در این نوع دستشویی فرنگی مخزن و کاسه به صورت یکپارچه و چسبیده قرار می‌گیرند. این ویژگی باعث می‌شود که پروسه تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر انجام شود و مشکل خاصی شما را آزار ندهد. بنابراین این مدل از توالت‌های فرنگی را می‌توان راحت ترین مدل توالت فرنگی دانست. البته قیمت این مدل نسبت به مدل دو تکه بیشتر است.

توالت فرنگی هنگ

در این نوع دستشویی فرنگی هنگ کاسه توالت روی دیوار نصب می‌شود. بنابراین سیفون توالت درون دیوار جاسازی شده و به صورت توکار پیاده‌سازی و اجرا می‌گردد. توالت فرنگی هنگ برای دیوارهایی با استحکام بسیار بالا مناسب هستند.

توالت فرنگی سیار

به طور معمول توالت فرنگی‌های سیار از پلاستیک ساخته می‌شوند و به همین دلیل ارزان‌ترین نمونه‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. این مدل از توالت‌های فرنگی به راحتی جابجا شده و در هر سرویس بهداشتی استفاده می‌گردند. تنها نکته قابل توجه در خصوص توالت فرنگی‌های سیار آن است که باید به طور مرتب آن‌ها را تمیز کرد.
از اینکه تا انتهای این مطلب از سیب ما را همراهی کردید، از شما تشکر می کنیم. در صورتی که نیاز به راهنمایی داشته باشید، کارشناسان ما اینجا برای کمک به شما حاضرند.

مطلب پیشنهادی

کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید چی پیشنهاد می کنید؟

  بیایید اول با این پرسش شروع کنیم که کاشی بین کابینتی چیست و چرا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳