جمعه , 10 فروردین 1403 - 10:01 قبل از ظهر

نحوه شستن موکت در منزل

در سال‌های اخیر با توجه به زیبایی موکت ها و تولید نمونه های متنوعی از آنها، در بسیاری منازل از موکت به عنوان کفپوش استفاده می شود که زیبایی و جلوه خاصی به فضای منزل می دهد. موکت ها علاوه بر داشتن زیبایی و چشم نوازی خاص دارای مزایای دیگری نیز هستند برای مثال وزن آنها کاملاً سبک است و به همین دلیل می توان آنها را در منزل شستشو داد. در این مقاله از مجله اینترنتی سیب قصد داریم به نحوه شستن موکت در منزل بپردازیم و نکاتی را در این زمینه برای شما بیان کنیم.
آموزش نحوه شستشوی موکت در منزل

آموزش نحوه شستشوی موکت در منزل

برای شستشوی موکت در منزل مراحل زیر را انجام دهید:
۱. در ابتدا موکت را به فضایی مانند فضای حیاط منتقل کنید.
۲. موکت را به صورت کامل پهن کنید و مواظب باشید که چروکی روی آن وجود نداشته باشد.
۳. با استفاده از یک شلنگ یا یک سطل آب موکت را به صورت کامل خیس کنید.
۴. مقداری پودر لباسشویی دستی روی تمامی فضاهای موکت بپاشید. در این مرحله دقت کنید که بهتر است پودر به صورت یکدست باشد شود و در قسمتی مقدار زیادی پودر نباشد، زیرا باعث چسبندگی پودرها به یکدیگر و سختی پاک شدن آن‌ها می‌شود.
۵. با استفاده از یک فرچه تمامی موکت را بشویید و مطمئن شوید که تمامی لکه ها به صورت کامل پاک شده اند. اگر قسمت خاصی از موکت کثیف تر است باید فرچه را بیشتر روی آن قسمت بکشید.
۶. موکت را به صورت کامل آبکشی کنید.
آموزش نحوه شستشوی موکت در منزل
۷. با یک وسیله مثل پارو و یا خاک انداز آب موجود داخل موکت شسته شده را به صورت کامل بیرون بریزید.
۸. قسمت پشتی موکت را به صورت کامل بشویید و سعی کنید اگر پودر به آن چسبیده است به صورت کامل آن را شستشو دهید. در این مرحله نیز می توانید با استفاده از یک پارو و یا خاک انداز آب کثیف را به بیرون از موکت ببرید.
۹. موکت را از یک طرف به صورت کامل لول کنید. در این مرحله باید توجه داشته باشید که در هیچ قسمتی از موکت چروک ایجاد نشود زیرا وجود چروک در این مرحله باعث می‌شود موکت شما تا شستشوی بعدی صاف نشود و نتوان چروکهای موجود روی آن را از بین برد.
۱۰. آن را به صورت عمودی قرار دهید تا میزان آب اضافی آن به صورت کامل خارج شود. در این مرحله باید توجه داشته باشید که برای خشک کردن نهایی موکت می توان از این روش استفاده کرد، زیرا آب در قسمت پایین که روی زمین قرار گرفته است جمع می شود و و باعث می شود موکت در آن قسمت رنگ زرد به خود بگیرد.
۱۱. بعد از اینکه تمامی آب اضافه به صورت کامل از موکت خارج شد، موکت را از سطحی مانند پشت بام آویزان کنید تا با تابش مستقیم نور خورشید آب آن به صورت کامل خشک شود.
نحوه شستن موکت چسبیده در منزل

نحوه شستن موکت چسبیده در منزل

امروزه اکثر خانواده ها در آپارتمان زندگی می کنند و امکاناتی مانند انتقال موکت به خارج از منزل و پهن کردن موکت در معرض نور مستقیم خورشید را ندارند، به همین دلیل به دنبال نحوه شستن موکت چسبیده در منزل هستند.
در سال های اخیر یکی از راه حل هایی که برای شستن موکت چسبیده در منزل از آن استفاده شده است استفاده از شامپو فرش است، اما شامپو فرش می تواند تنها برای پاک کردن لکه های سطحی کارایی داشته باشد و جوابگویی قطعی ندارد، پس  عملکرد درست و منطقی چیست؟
نحوه شستن موکت چسبیده در منزل
در پاسخ به این سوال باید گفت یکی از بهترین راه هایی که برای شستن موکت در منزل می توان از آن استفاده کرد استفاده از دستگاه های مکانیزه و صنعتی است که به منظور شستشوی موکت چسبیده در منزل طراحی و تولید شده اند. دستگاه هایی مانند دستگاه موکت شوی بخاری و دستگاه موکت شوی مکشی از جمله این دستگاه ها هستند. با استفاده از دستگاه موکت شویی مکشی می توان در ابتدا موکت را با استفاده از مواد خاص شوینده به صورت کامل شستشو داد و سپس کف اضافه آن را با استفاده از دستگاه به صورت کامل تمیز کرد.
یکی از مهمترین مشکلاتی که در مورد این دستگاه ها با آن روبه رو هستیم این است که این دستگاه ها برای عموم مردم در دسترس نیستند و به همین دلیل افراد سعی می کنند از روش های خانگی مانند استفاده از شامپو فرش و یا استفاده از سرکه و جوش شیرین برای از بین بردن لکه ها استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *