شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 7:39 بعد از ظهر

روی دکلره چه رنگی بزارم تیره بشه؟

 

روی موی دکلره شده چه رنگی بگذاریم که تیره شود؟ موقعی که دوست دارید مو های خود را به رنگ روشن در بیاورید باید از شیوه دکلره کردن استفاده نمایید. دکلره نمودن می تواند به شما یاری رساند که رنگدانه های مو ها به صورت کامل از بین بروند و زلف روشن تر شوند. چنانچه می خواهید زلفان خود را رنگ روشن کنید بایستی نخست مو های خود را دکلره کنید. اکنون چنانچه دوست دارید گیسوان دکلره شده خود را تیره کنید بایستی چکار کنید؟ تیره نمودن مو های دکلره شده احتیاج به بکارگیری رنگ های ویژه ای دارد  تا به مو ها صدمه ای وارد نشود و همچنین احتیاجی به دکلره کردن  دوباره نداشته باشد. بدین علت در این مبحث قصد داریم به ارزیابی این موضوع بپردازیم و شما را با نحوه تیره کردن مو دکلره شده بدون هیچ گونه صدمه رسیدن به مو ها آشنا سازیم. با ما تا پایان این مبحث همراه باشید.

نحوه تیره کردن موی دکلره شده

اصولی ترین نحوه تیره کردن گیسوان دکلره شده به چه صورت است که به زلفان آسیبی وارد نشود؟ همانطور که می دانید موها از رنگدانه های متنوعی چون آبی، قرمز و زرد ایجاد شده اند و غالب شدن هر کدام از آنها رنگ ویژه ای به مو ها می دهد. به عنوان مثال چنانچه رنگدانه های آبی خیلی بیشتر باشند رنگ مشکی می شود.

در زمان دکلره هم نخست رنگدانه های قرمز پس از آن آبی در پایان زرد از مو ها بیرون می آیند. موقعی که می خواهید زلفان خود را به رنگ تیره در بیاورید بایستی برعکس عمل کنید، بدین صورت که در آغاز رنگدانه های زرد پس از آن آبی و در پایان قرمز را به موهای خود وارد کنید. از آنجایی که تصمیم دارید بر روی گیسوان خود رنگ تیره بگذارید و رنگ پایه شما خیلی روشن است لازم است مو های خود را به چند بخش تقسیم کنید تا پروسه رنگ گذاری به صورت مطلوبی انجام گیرد. به عنوان مثال می توانید زلفان جلو، عقب، راست و چپ خود را به ۴ بخش مساوی تقسیم کنید.

از سویی پروسه رنگ کردن را از ریشه های مو آغاز کنید. پس از آن به این موضوع توجه کنید که گیسوان شما دارای چه رنگ زمینه ای است. اگر در  موی دکلره شده  شما از رنگ هایی با تناژ زرد، نارنجی، قرمز و یا سبز استفاده شده است لازم است رنگ های تیره خنثی به کار ببرید. به عنوان مثال جهت از بین بردن رنگ قرمز می توانید زیتونی تیره که دارای تناژ سبز است استفاده نمایید. از رنگ های جذاب و عالی جهت تیره کردن موهای دکلره شده می توان به دودی، مشکی، شرابی، ماهاگونی، قهوه ای تیره، شکلاتی تیره، نسکافه ای تیره و… اشاره کرد.

مراقبت های بعد از تیره کردن موی دکلره شده

بعد از تیره کردن موی دکلره شده بایستی چه مراقبت هایی را انجام دهید تا مو دچار آسیب نشود؟ موقعی که زلفان خود را تیره می کنید بایستی بدانید که این رنگ طبیعی موی شما نیست و با گذشت زمان موی شما کمرنگ تر می شود مخصوصا اینکه بر روی موی دکلره شده واقع شده است. در این صورت بایستی به نکات اساسی در این حیطه توجه کنید تا در نتیجه رنگ تیره مو های شما به راحتی حفظ شود.

یکی از عمده ترین موضوعات به کارگیری موادی است که باعث می شود مو های شما رطوبت، نرمی و زیبایی که توسط رنگ کردن از دست داده اند را مجدد به دست بیاورند. چرا که رنگ کردن مویی که دکلره شده باعث خشکی خیلی زیاد زلف می شود بدین علت بایستی از ماسک، سرم، کرم، و نرم کننده استفاده کرد. این عمل سبب می شود که رنگ گیسوانی جذاب تر داشته باشید و از سویی موهای شما صدمه نبیند و مرطوبی و نرمی خود را از دست ندهد.

بعد از تیره کردن موی دکلره شده، با هر بار به کارگیری شامپو یا هر شوینده ای، موی شما تقریبا یک یا چند درجه روشن تر می شود. بدین علت بایستی از شامپو های مخصوص که ویژه زلفان تیره است استفاده کرد. این نوع شامپو ها یاری رسانده تا مو ها، رنگدانه خود را از دست ندهند و رنگ آن با گذشت زمان روشن تر نشود.

شیوه های بسیاری جهت مراقبت از موهایی که اخیرا رنگ شده اند وجود دارند. فراورده های زیادی هم در این مورد ارائه شده اند ولی هر شخص با توجه به نوع موهای خود بایستی مناسب ترین روتین مراقبت را انتخاب کند و به کار ببرد. البته به یاد داشته باشید که هر چه میزان دفعات رنگ کردن مو بیشتر باشد و مدت زمان آن ها کمتر، مو ها خیلی زود دستخوش صدمه می شوند.

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *