یکشنبه , 18 شهریور 1403 - 5:30 قبل از ظهر

علت دو رنگ شدن مو بعد از دکلره

 

برای رنگ کردن موها با استفاده از رنگ های روشن در ابتدا به دکلره کردن موها نیاز است، اما یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در هنگام دکلره کردن مو با آن مواجه هستند دو رنگ شدن مو بعد از دکلره است. دو رنگ شدن مو بعد از دکلره علل مختلفی دارد. در این مقاله از مانی نی قصد داریم به برخی از علل دو رنگ شدن مو بعد از دکلره و روش های پیشگیری از آن بپردازیم تا بتوانید با خیال راحت موهای خود را دکلره کنید.

{rppheadingscroll}

چند رنگ شدن یا دو رنگ شدن دکلره

زمانی که فردی موهای خود را دکلره می کند، چند رنگ شدن یا دو رنگ شدن دکلره یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای او اتفاق بیفتد. برای مثال ممکن است فرد متوجه شود که در قسمت ساقه موها پایه دکلره شماره هشت است، در حالی که در قسمت ریشه پایه دکلره ۱۰ است. در این قسمت از مقاله تمامی دلایلی که باعث می شود دکلره چند رنگ شود را با هم بررسی می کنیم:

  • آماده کردن کلی مواد

یکی از مهمترین دلایلی که باعث دو رنگ شدن دکلره می شود این است که برخی از آرایشگران یکباره تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب می کنند. زمانی که تمامی مواد یک بار با یکدیگر ترکیب می‌شود مواد با یکدیگر فعل و انفعالات ایجاد می‌کنند و باعث می شود ته مواد کیفیت لازم را نداشته باشد.

برای اینکه مواد با یکدیگر فعل و انفعالات ایجاد نکنند و کیفیت خود را از دست ندهند بهترین روش این است که دکلره به صورت یک پیمانه یک پیمانه تهیه شود و زمانی که یک پیمانه از آن روی مو ها مورد استفاده قرار گرفت، پیمانه بعدی ترکیب شود. در این صورت مواد می‌توانند با یکدیگر انفعالاتی ایجاد کنند و به صورت تازه روی موها قرار داده شوند. این مورد زمانی که موها بلند است و به میزان دکلره زیادی نیاز است اهمیت بیشتری پیدا می کند.

  • دسته بندی کردن نادرست موها

در برخی از موارد آرایشگران با پهن گرفتن دسته بندی موها باعث می‌شوند مواد دکلره به همه جای مو نفوذ پیدا نکند و دکلره دورنگ یا چند رنگ شود. برای جلوگیری از این مشکل باید دسته بندی موها را کوچک تر در نظر گرفت و از لایه های باریک دکلره روی مو ها استفاده کرد تا موها کاملاً یک دست رنگ شوند.

  • وجود فاصله در هنگام رنگ کردن

برخی از آرایشگران سرعت عمل کافی برای رنگ کردن موها را ندارند، به همین دلیل با تعلل کردن زیاد باعث دورنگ یا چند رنگ شدن موهای شما می شوند. یکی از مهمترین روش هایی که برای جلوگیری از این مشکل می‌توان از آن استفاده کرد مراجعه به آرایشگران ماهر است؛ همچنین قرار دادن مواد رنگ در نزدیکی آرایشگر از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باعث می شود زمان هدر نرود.

  • دکلره کردن همزمان ساقه و ریشه مو

زمانی که آرایشگر برای دکلره کردن مو ها اقدام می کند نباید به صورت همزمان ساقه و ریشه مو را رنگ کند. آرایشگر باید در ابتدا اقدام به رنگ کردن ساقه موها کند و سپس رنگ را به سمت ریشه هدایت کند زیرا ریشه موها معمولاً زودتر رنگ می گیرند. با استفاده از این روش می‌توان تا حدود زیادی مشکلات دو رنگ شدن دکلره موها را از بین برد.

  • عدم استفاده از سوئیت مش

عدم استفاده از سوئیت مش یکی از مشکلات و معضلاتی است که باعث دو رنگ شدن موی رنگ شده توسط آرایشگر می شود. زمانی که آرایشگر از دکلره های فویلی استفاده می‌کند و با استفاده از فویل دکلره را روی قسمت های مختلف مو قرار می‌دهد، حتماً باید برای کنترل کردن پایه مو از سوئیت مش استفاده کند و زمانی که مو به رنگ پایه رسید، آن را با استفاده از حوله پاک کند. در این صورت موها روی رنگ پایه مورد نظر باقی می مانند و روشن تر از آن مقدار نمی شوند.

عدم دقت رنگ کار

در برخی از موارد رنگ کار با عدم دقت کافی و یا نداشتن تجربه باعث می شود موهای شما دو رنگ یا چند رنگ شوند. جلوگیری از این مشکل کاری کاملاً ساده است و برای جلوگیری از آن حتماً باید به آرایشگر ماهر مراجعه کنید تا هیچ گونه آسیبی متوجه موهای شما نشود و به‌علاوه موهای شما دچار سوختگی نشود.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

بهترین آموزشگاه رنگ و مش در تهران

همیشه یادگیری یک امر ضروری بوده است چراکه یاد گرفتن هنر و حرفه جدید کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *