جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 3:34 قبل از ظهر

اقامت تمکن مالی اسپانیا

اگر دارای تمکن مالی لازم هستید و قصد دارید که به کشور اسپانیا مهاجرت کنید ابتدا باید اسناد و مدارک خود را به سفارت اسپانیا در ایران تحویل دهید. مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا عبارتند از :

  • پاسپورت معتبر با داشتن حداقل یک سال اعتبار
  • سند ازدواج ( در صورتی که قصد دارید همسر خود را نیز برای اقامت به اسپانیا ببرید)
  • گواهی عدم سو پیشینه ( این گواهی باید از طریق کشور هایی که در 5 سال گذشته در آن ها زندگی کرده اید تایید شود )
  • مدارک لازم برای احراز میزان درآمد
  • گواهی سپرده های بانکی به مقدار لازم
  • اجاره نامه یا سند ملکی در اسپانیا
  • گواهی آزمایش های پزشکی
  • اظهار نامه مالیاتی 3 سال گذشته
  • و …

اقامت اسپانیا با تمکن مالی (+ شرایط 2023)

مهم ترین مورد برای اخذ ویزای تمکن مالی، اعلام میزان منابع مالی است. با ارائه این مدارک و ثبت درخواست در زمانی کمتر از یک سال می توانید ویزای یک ساله کشور اسپانیا را داشته باشید. هدف از اعطای ویزای تمکن مالی توسط اسپانیا این است تا افرادی که دارای درآمد بالا هستند بتوانند در این کشور زندگی و به رشد این کشور نیز کمک کنند. اگر مدارک اولیه فرد از طریق سفارت و کشور اسپانیا تایید شوند برای متقاضی، ویزای نوع D صادر می شود. متقاضیان پس از ورود به خاک اسپانیا برای تشکیل پرونده و انگشت نگاری باید به اداره  مهاجرت این کشور مراجعه کنند.

خوشبختانه امروزه موسسه های مهاجرتی معتبر بسیاری در کشور ما وجود دارند که می توان از طریق وکلای آن ها تمامی امور مربوط به اخذ ویزا و کسب اقامت دائم از کشورهای مختلف را به راحتی کسب کرد. در این موسسه ها اطلاعات دقیقی درباره مدارک، نحوه ارائه، چگونگی اخذ ویزا و … به متقاضیان داده می شود تا بتوانند امور مربوط به مهاجرت و اقامت خود را سریع تر پیگیری کنند.

اقامت اسپانیا با تمکن مالی (+ شرایط 2023)

اقامت اسپانیا با تمکن مالی (+ شرایط 2023)

اگر شما دارای ویزای تمکن مالی اسپانیا باشید می توانید بدون کار کردن، اقامت کشور اسپانیا را داشته باشید. اقامت با تمکن مالی یعنی اینکه شما بتوانید هزینه های زندگی خود را بدون کار کردن در کشور اسپانیا بپردازید.

  • شرایط ویزای تمکن مالی اسپانیا

با اخذ ویزای تمکن مالی در اسپانیا شما نیازی به سرمایه گذاری و خرید ملک ندارید. فقط باید با اسناد و مداک ثابت کنید که دارای تمکن مالی، به اندازه ای که برای اخذ اقامت این کشور مشخص شده است، هستید. در ادامه با شرایط این نوع اقامت بیشتر آشنا می شویم:

  1. درآمد ماهیانه مناسب برای اخذ اقامت تمکن مالی عبارت است از: 2500 یورو درآمد ماهیانه برای سرپرست خانوار، 1000 یورو برای همسر و 600 یورو به ازای هر فرزند.
  2. سپرده مناسب بانکی باید حداقل شامل یک سال درآمد سرپرست خانواده و مبلغ 6500 یوروی دیگر به ازای هر یک از دیگر اعضای خانواده باشد.
  3. افرادی که برای اقامت از طریق تمکن مالی، کشور اسپانیا را انتخاب می کنند نباید هیچ سابقه کیفری داشته باشند.

اقامت اسپانیا با تمکن مالی (+ شرایط 2023)

برای اخذ ویزای تمکن مالی کشور اسپانیا ابتدا باید به سفارت اسپانیا در ایران مراجعه کنید. ثبت درخواست در سفارت پس از ارائه مدارک لازم صورت می گیرد. اگر با درخواست ویزای شما موافقت شود برای شما اقامت یکساله صادر می شود که می توانید تا سه ماه پس از صادر شدن ویزا به کشور اسپانیا سفر کنید. اقامت شما با تمکن مالی تا پنج سال و هر بار یک تا دو سال قابل تمدید است. اگر بتوانید تا 5 سال  با ویزای تمکن مالی در کشور اسپانیا بمانید به شما اقامت دائم داده می شود. شرط لازم برای اقامت دائم این است که در طی این 5 سال 30 ماه را در اسپانیا بوده باشید و 12 ماه پشت سر هم از اسپانیا خارج نشده باشید.

اخذ ویزای تمکن مالی در اسپانیا

در طی مدتی که در اسپانیا زندگی می کنید و دارای اقامت 5 ساله این کشور هستید می توانید به تمامی کشور های حوزه شنگن سفر کنید. برای سفر به کشور های خارج از حوزه شنگن نیز تا 30 ماه در کل پنج سال مجاز به سفر هستید به شرطی که 12 ماه متوالی بیرون از اسپانیا نباشید. افرادی که دارای ویزای تمکن مالی هستند، اجازه فعالیت اقتصادی در اسپانیا را ندارند اما می توانند به راه اندازی یک کسب و کار و یا ثبت شرکت در این کشور اقدام نمایند.

اخذ ویزای تمکن مالی در اسپانیا

از مهم ترین مزایای اقامت تمکن مالی اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حق اقامت و زندگی در کشور اسپانیا
  • حق سفر بدون محدودیت به کشور های حوزه شنگن
  • عدم نیاز به راه اندازی سرمایه گذاری یا تجارت برای تمدید ویزا
  • امکان ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار و استفاده از بیمه
  • امکان افتتاح حساب بانکی و دریافت کارت اعتباری بین المللی
  • تحصیل رایگان فرزندان پس از کسب اقامت
  • آسان تر شدن گرفتن ویزای سایر کشور ها
  • امکان اخذ تابعیت کشور اسپانیا پس از 10 سال اقامت قانونی در این کشور
  • و …

اخذ ویزای تمکن مالی در اسپانیا

هزینه ای که برای کسب اقامت تمکن مالی اسپانیا پرداخت می شود حتی نسبت به روش های دیگر مانند سرمایه گذاری، کمتر است. با توجه به اینکه با اخذ ویزای تمکن مالی در اسپانیا اجازه کار در اسپانیا را ندارید باید از پس هزینه های خود و خانواده خود برآیید و دولت اسپانیا نیز در صورت محرز شدن این توانایی به شما ویزا می دهد. اگر مدارک و شرایط لازم برای اخذ این ویزا را داشته باشید صدور ویزا برای شما بین 5 تا 9 ماه طول می کشد. بعد از اخذ ویزا و اقامت یکساله، تمامی مدارک و شرایط شما توسط دولت اسپانیا احراز می شود و در صورت نداشتن مشکل، اقامت شما به طور خودکار تمدید می شود.

مجله اینترنتی سیب اینجاست تا به تمامی سوال های شما پاسخ دهد.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳