شنبه , 15 اردیبهشت 1403 - 3:39 بعد از ظهر

بستن سگ برای بگیر شدن

سگ ها هزاران سال است که در کنار انسان ها زندگی می کنند. این حیوان باوفا و باهوش مسئولیت نگهبانی را به عهده دارد. البته برای این که سگی نگهبان شود، باید آن را تحت تربیت و آموزش قرار داد. یکی از راهکارهایی که عموماً برای نگهبانی سگ توصیه می شود، بستن آن است، ولی آیا بستن سگ موجب بگیر شدن آن می شود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

توصیه‌هایی قبل از بستن سگ با زنجیر

قبل از این که سگ خود را با زنجیر ببندید، بهتر است نکاتی را مد نظر داشته باشید. این نکات به شما کمک می کنند که سگتان به هنگام زنجیر بستن دچار ناراحتی و درد نشود. این نکات به شرح زیر هستند:

توصیه‌هایی قبل از بستن سگ با زنجیر

استفاده از قلاده های بدون زنجیر

از مهمترین نکاتی که قبل از بستن نژادهای مختلف سگ با قلاده و زنجیر باید در نظر داشته باشید، تعلیم دادن آن ها در سال های ابتدایی تولدش است. بهترین زمان تعلیم سگ ها یک سال ابتدایی زندگی شان است. در صورتی که قصد دارید سگ خود را برای نگهبانی آماده کنید، قلاده های مخصوصی با نام چوک چین یا Choke Chain را به گردن آن ها بیاویزید که به مرور زمان به وجود آن عادت کنند. این قلاده ها فاقد زنجیر هستند.
بسیاری از افراد بدون اطلاع و به صورت غیر عامدانه از این قلاده ها به عنوان گردنبند استفاده می کنند، اما غافل از این که سگ شان پس از مدتی بدون قلاده آرام و قرار نمی گیرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که سگ ها حیوانات شرطی هستند و اگر به شرایط یا وسیله ای عادت کنند، امکان تغییر آن وجود ندارد.

اضافه کردن زنجیر به چوک چین ها

اکنون که سگ شما به قلاده دور گردنش عادت کرده است، می توانید به آن زنجیر اضافه نمایید. این قلاده ها حاوی قسمتی خاص برای نصب زنجیرها هستند. البته دقت داشته باشید که در روزهای ابتدایی به هیچ وجه سگ را با قلاده اش نکشید، چرا که امکان آسیب رسیدن به گردن او وجود دارد. حتی ممکن است سگ بر اثر کشیدن قلاده اش دچار خفگی شود. برای این که از خفه شدن سگتان جلوگیری نمایید، می توانید از قلاده های جانبی استفاده کنید که به کمر آن ها وصل می شوند.

توصیه‌هایی قبل از بستن سگ با زنجیر

مضرات بستن سگ با زنجیر

قبل از این که سگ خود را با قلاده و زنجیر ببندید، بهتر است با مضرات آن آشنا شوید. مضرات این کار به شرح زیر است:
سگ خود را وحشی و هجومی نمایید
سگ ها در هر مکان و محیطی که زندگی کنند به آن جا عادت خواهند کرد و آن را قلمرو خودشان می دانند. از این رو اجازه ورود هیچ فردی را به قلمرو خودشان نمی دهند. به همین خاطر برای تربیت سگ نگهبان باید به این نکته دقت داشت. در واقع سگ را باید به محیط کاملا بسته ای عادت دهید، در این حالت سگ آن محیط را قلمرو خود می داند و اجازه عبور و مرور هیچ کسی را به آن جا نمی دهد.

لانه کردن حشرات روی قلاده ها

زخمی شدن گردن سگ

یکی از مضرات بستن سگ برای مدت زمانی طولان زخمی شدن گردن آن است. حتی در مواردی امکان دارد جراحت های ایجاد شده بر اثر بستن قلاده موجب عفونت زخم ها شود. در نتیجه مشکلات جدی تری گریبان گیر سگتان خواهد شد. حتی برخی از افراد شاهد مرگ سگشان بر اثر جراحت های وارده می شوند.

لانه کردن حشرات روی قلاده ها

فضای زیر قلاده ها بهترین مکان برای لانه کردن حشرات هستند. این امر موجب آسیب رساندن سگ توسط کلاغ ها و پرندگان می شود. چرا که پرندگان برای بلعیدن و خوردن حشرات به سگ شما هجوم می آورند. علاوه بر آن وجود حشرات منجر به کلافگی سگ ها می شود.

لانه کردن حشرات روی قلاده ها

در صورتی که فرار کنند، دیگر باز نمی گردند

بستن سگ موجب کلافگی او می شود، از این رو او شما را نادیده می گیرد. به همین خاطر همیشه به فکر فرار است که از دست شما راحت شود. در صورتی که سگ ها فرار کنند، هیچ گاه به سوی باز نمی گردند. چرا که تحمل قلاده برایشان امکان پذیر نیست.

کلام آخر

بسیاری از مردم برای این که سگ هایشان را هجومی کنند با قلاده می بندند، ولی جالب است بدانید که بستن سگ با مضراتی همراه است. از این رو در در این مطلب از سیب، ضمن معرفی مضرات بستن قلاده به نکاتی پرداختیم که باید توجه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *