پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 9:12 بعد از ظهر

خرید اینترنتی فرش دستباف اصفهان

وقتی از هنر اصفهان صحبت می شود، بی شک اولین چیزی ک یادمان می آید هنر بی نظیر قالی بافی این شهر است. در دوران صفویه هنر های زیادی مانند قالی بافی، منبت کاری، نقاسی و… در اصفهان انجام می گردید و این گونه اصفهان مهد هنرهای نفیس در ایران و جهان است. فرش دستباف اصفهان از جمله این هنرهاست که شروع شکل گیری آن از همان دوران صفویه است. از بزرگترین طراحان فرش دستباف اصفهان می توان به استادانی چون عیسی بهادری، عباس کرباسیون، رحمت الله شادمان، ،آقای صیرفیان و.. اشاره کرد که تأثیراتی که این طراحان بزرگ در عرصه هنر و قالی بافی اصفهان داشته اند بسیار بزرگتر از رقابت و رتبه بندی است. در ادامه به بررسی خرید اینترنتی و مشخصات و ویژگی های ظاهری فرش دستباف اصفهان می پردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های خرید اینترنتی فرش دستباف اصفهان

ویژگی های خرید اینترنتی فرش دستباف اصفهان

این فرش به دلیل نقوش و طرح های نفیسی که در ساختار آن بافته شده، چشم هر بیننده ای را به خود مجذوب می کند. شما می توانید با مراجعه به نمایندگی های معتبر فروش فرش دستباف، آن را خریداری و در منزل خود استفاده کنید. البته برای صرفه جویی در زمان خود پیشنهاد می کنیم که با خرید از فروشگاه های اینترنتی، فرش دستباف اصفهان را تهیه کنید. از ویژگی های خرید اینترنتی این محصول می توان به صرفه جویی در زمان و وقتتان، مشاهده طرح های موجود و دقت زیاد در هنگام خرید، مقایسه مشخصات و قیمت فرش دستباف فروشگاه های مختلف با یکدیگر و… اشاره کرد.

مشخصات فرش دستباف اصفهان

مشخصات فرش دستباف اصفهان

ساختار اصلی بیشتر طرح های قالی دستباف اصفهان، از الگوی لچک و ترنج پیروی می کنند و شما می توانید این طرح ها را در نقوش قالی مشاهده کنید. همچنین نقوش اسلیمی و گردش های آن در ساختار لچک و ترنج و متن فرش داشته و با حرکات آزادانه خود، متن فرش را به گونه ای بی نظیر پوشانده است. نقوش و طرح های اسلیمی و قاب های ساخته شده از حرکات زیبای آن، در حاشیه اغلب فرش های دستباف اصفهان دیده می شود.
از معروف ترین طرح های فرش دستباف اصفهان می توان به طرح و نقش های ترنج شاه عباسی و اسلیمی که در فرش بافی اصفهان معروف است، اشاره کرد. همچنین طرح های دیگر مانند طرح ترنجی افشان، دسته گلی و شکار گاه هم از دیگر طرح و نقوش معروف و پرطرفدار قالی اصفهان به شمار می رود. در تمامی قالی های دستباف اصفهان، قرینه سازی به طور دقیق و منظم در تمام اجزاء آن مانند لچک و ترنج قابل مشاهده است.

مشخصات فرش دستباف اصفهان

در حاشیه و گوشه قالی ها گل های شاه عباسی و متن و حاشیه به خوبی رعایت شده و زیبایی آن را دوچندان کرده است. ترکیب زیبای طراحی سنتی و رنگ آمیزی های الهام گرفته از بناهای تاریخی ایران از دیگر ویژگی های بارز این محصول است.از دیگر خصوصیت هایی که باعث معروف شدن این محصول شده است می توان به استفاده نکردن از سایه روشن، استفاده از طرح ظل السلطان و همچنین داشتن اندازه های کوچک و متوسط است که می تواند این نوع فرش را از بقیه فرش ها متمایز کرد، اشاره نمود. در طرح های قالی دستباف اصفهان غالبا بیشتر از 15 رنگ دیده نمی شود که استفاده از رنگ های شاد با تأکید بر رنگ های سنتی قالی ایران مانند لاکی، آبی، بژ، خاکی، کرم و سرمه ای با درجه ها تیره و روشن در قالی های اصفهان معروف است.

خرید فرش دستباف اصفهان

خرید فرش دستباف اصفهان

در قالی های دستباف اصفهان، از طرح و نقوشی که معروف به شکسته یا هندسی هستند استفاده نمی شود و طرح و نقش های فرش همیشه در گروه طرح های گردان است. لازم به ذکر است در بعضی از فرش ها طرح مسجد شیخ لطف الله بافته می شود که بسیار نفیس و زیبا هستند. علاوه بر ویژگی های ظاهری فرش دستباف اصفهان، می توان به استفاده از پنبه، پشم و ابریشم در تار و پوهای فرش اشاره کرد که نقوش نفیسی توسط آن ها بافته شده است. فرش اصفهان بسیار بادوام و مقاوم است اما عده ای معتقدند به دلیل استفاده از ظرافت کاری در ساختار آن، بیشتر جنبه تزیینی و دیدنی دارد.
ابعاد فرش دستباف اصفهان به دلیل ظریف کاری های زیادی که دارد معمولا در سایز و ابعاد کوچک بافته می شود. مانند قالیچه و فرش هایی در اندازه های ذرع و چارک، ذرع نیم، دو ذرعی،پرده ای و همچنین بافتن فرش در ابعاد شش متری و 12 متری.
در این مقاله به مشخصات ظاهری، ویژگی ها و خرید آسان فرش دستباف اصفهان اشاره شد. شما می توانید با توجه به موارد مذکور، این محصول را خریداری و باعث زیباتر دیده شدن دکوراسیون منزلتان شوید. با مراجعه به سایت سیب از بهترین مطالب و اطلاعات مربوط به فرش دستباف اصفهان اطلاع یابید و با راهنمایی و شناختن کامل ویژگی های این محصول، آن را از بهترین فروشگاه ها خریداری کنید. همچنین سیب بهترین سایت جهت چیدمان دکوراسیون داخلی منزل شما است.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *