دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 0:44 قبل از ظهر

برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم

مواد مخدر چه از نوع صنعتی باشد چه سنتی سیستم عصبی بدن را به هم می زند و در بدن ایجاد وابستگی می کند. وابستگی جسمی به مواد مخدر تا اندازه ای است که در صورت نرسیدن این مواد به بدن، سیستم طبیعی بدن و عملکرد آن دچار اختلال می شود. تریاک یکی از مواد مخدر قدیمی و سنتی است که همچنان مورد استفاده برخی از افراد قرار می گیرد. حتی بسیاری از افراد معتقدند که تریاک خاصیت دارویی دارد و برای بدن مفید است! در صورتی که این قضیه کاملا برعکس است و تریاک به جز وابسته کردن بدن و به ارمغان آوردن مشکلات جدی برای بدن فرد، هیچ گونه خاصیت درمانی ندارد!
 افرادی که وابستگی به مواد مخدری مانند تریاک داشته اند و حالا قصد ترک کردن این ماده مخدر را دارند، متوجه می شوند که به دلیل عدم مصرف تریاک دچار اختلالات جدی مانند بدن درد های شدید شده اند. به همین خاطر به دنبال مصرف داروهایی هستند که بتواند درد حاصل از ترک تریاک را کاهش دهد. داروهایی که برای تسکین درد ترک تریاک، مورد استفاده قرار می گیرد حتما باید توسط یک پزشک یا فرد متخصص تجویز شود.
دمنوش های مسکن برای ترک تریاک
چراکه مرحله ترک و تحمل درد های خماری مرحله بسیار دشواری است و اگر بدون آگاهی، از داروها و مسکن هایی برای تسکین درد بدن استفاده شود، ممکن است وابستگی بدن به این داروها شروع شود و مشکل ترک اعتیاد نه تنها حل نشود، بلکه دو چندان شود. برخی از دمنوش های مسکن و قرص های مسکن هستند که توسط افراد متخصص برای فرد معتاد تجویز می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

دمنوش های مسکن برای ترک تریاک

دمنوش های مسکن برای ترک تریاک و از بین بردن مشکلات دیگری که برای بدن ایجاد می شود، توسط پزشک طب سنتی تجویز می شود. البته توجه داشته باشید که استفاده از دمنوش های گیاهی نیز باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود، چرا که ممکن است عوارض زیادی برای بدن داشته باشد.
برخی از افراد هستند که پس از ترک تریاک، دچار مشکلاتی مانند حالت تهوع و اسهال می شوند. مصرف دمنوش زنجبیل با نعنا برای این افراد مفید است.
  • مصرف دمنوش گیاه گل ساعتی نیز برای ترک اعتیاد و افرادی که دچار بی حوصلگی و عصبانیت می شوند، مفید است.
  • برخی افراد علائم اضطراب و افسردگی را پس از ترک تریاک تجربه می کنند. این افراد می توانند از اسطوخودوس استفاده کنند.
  • دمنوش گیاهانی مانند آویشن، زرشک و گیاه بیت نیز برای ترک اعتیاد مفید هستند.
  • دمنوش های دیگری که برای ترک اعتیاد مناسب هستند شامل ترکیب عسل، شیره انگور و برگ آلوورا هستند.
  • دمنوش مریم گلی، دمنوش گل بابونه، گل شقایق و این‌چنین گیاهان دارویی نیز برای درمان دردهای بعد از ترک تریاک و کاهش عوارض خماری مفید هستند.
دمنوش های مسکن برای ترک تریاک

قرص های مسکن برای ترک تریاک

قرص های مسکن برای ترک تریاک توسط خیلی از افراد به صورت نا آگاهانه توصیه می‌شوند. بسیاری از افراد شروع به مصرف قرص هایی مانند ناپروکسن، بوپرونورفین و یا دیکلوفناک می کنند. توجه داشته باشید که ترک اعتیاد اصلا ساده نیست و فرد را دچار عوارض جدی می کند؛ بنابراین ممکن است فرد معتاد نتوانند این دردها را تحمل کنند و نیاز باشد که از داروهایی برای تسکین دردهای عضلانی یا دردهای سایر قسمت های بدن استفاده کنند.
مصرف هرگونه داروی مسکن بدون تجویز پزشک کار اشتباهی است. در شرایطی که یک فرد معتاد برای تسکین درد های بعد از ترک شروع به مصرف مسکن کند، ممکن است دچار مشکلات جدی تری شود؛ بنابراین حتماً باید این گونه افراد زیر نظر افراد متخصص از داروهای مسکن استفاده کنند.
قرص های مسکن برای ترک تریاک
دارویی مانند بوپرنورفین ممکن است در بدن ایجاد حساسیت کند و یا برای افرادی که مشکل تنفسی دارند، بسیار خطرناک باشد. این دارو ممکن است با داروهای دیگر فرد تداخل ایجاد کند و مشکلات جدی و عوارض جانبی برای او به همراه داشته باشد.
تجویز مسکن های قوی مانند ناپروکسن و دیکلوفناک نیز برای افرادی که در حال ترک هستند کار درستی نیست. مگر اینکه یک پزشک این داروها را تجویز کرده باشد. برخی از افراد هستند که در هنگام ترک به دلیل مصرف زیاد داروهای مسکن به این داروها وابستگی وابسته می شوند و یا دچار مسمومیت های دارویی می شوند. همین اشتباهات می تواند باعث لغزش افراد شده و مجددا آن ها را به سمت مصرف مجدد پیش ببرد.
همانطور که می‌دانید ترک اعتیاد ۲ مرحله دارد. در یک مرحله فرد باید با مشکلات جسمی دست و پنجه نرم کند و در مرحله بعدی مشکلات روحی را پشت سر بگذارد.
قرص های مسکن برای ترک تریاک
تسکین دردهای بعد از ترک تریاک توسط داروهای گیاهی و یا قرص های مسکنی که توسط یک پزشک متخصص تجویز شده است، امکان پذیر است. اما مرحله دوم که پاکسازی روح و روان فرد معتاد است نیاز به انجام مشاوره و دریافت بازخوردهای مثبت از طرف خانواده و پزشک دارد.
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد ترک تریاک را دارید و یا یکی از افراد خانواده شما به این بیماری مبتلا است و از دردهای پس از ترک رنج می برد، به هیچ وجه به صورت خودسرانه از داروهای مسکن و دمنوش های گیاهی برای تسکین دردهای بعد از ترک تریاک استفاده نکنید. چرا که ممکن است نتایج کاملا عکس بگیرید. در این مواقع بهتر است از افراد متخصص و پزشکان سیب کمک بگیرید تا آنها شما را راهنمایی کنند و به شما یک مرکز معتبر را معرفی کنند.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

3 دیدگاه

  1. مملی سایلنت

    یاد آدمایی افتادم که زمان قدیم کراک و دوا و گرد میزاشتن کنار بدون کلینیک و هیچ دارویی.
    دمشون گرم.
    این که یکنفر نتونه درد ۱۰گرم شیره و تریاک تحمل کنه بهتره سرشو بزاره بمیره.
    این آدم دیگه مردونگی نداره.
    یاد قیصر افتادم که توی یکی از فیلماش مثل چی درد پس داد ولی ترک کرد.
    ترک کن دنبال داستانم نگرد. غلطیه که خودت کردی حالا پاش وایسا.
    درد داره. زندگیه خانوادتو نابود کردی این درد بزرگیه. دنبال مسکن برای درد جسمیتی بی حیا،؟ تو جامعه رو به فساد کشیدی حالا دنبال مسکنم میگردی؟
    ترک کن بی شرم و حیا.مثل مرد درد بکش تا یادت نره چه غلطی کردی هم با خودت هم با خانوادت هم با جامعه. از همه مهمتر با خودت. درد بکش یادت نره

    • بيخودى تجويز نكن برادر من و شر و ور هم نگو اون قديما همه چى رو ميگرفتن بدون قاطى كردن هزار تا كوفت زهرمار بود نه اينكه بى ناموس هاى مثل……كه همه چى قاطى ميكنن ميدن دست مردم رو نميشه با اون موقع يكجا گذاشت با اين چرت و پرت گفتن هات فكر نكن كسى تحت تاثير قرار ميگيره چون يهو چشم باز ميكنى ميبينى كه يا خودت يا يكى از نزديكترين هات اينجورى مبتلا شده و توام لال موندى كه چى بگى بس به هيچ چيزت تكيه نكن و زبون تو بزار جاى كه اشخاصى مثل شما بايد بزارن و بشين و نگاه كن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *