جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 5:15 بعد از ظهر

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

فرم و سایز فرش بر زیبایی کلی سالن پذیرایی تأثیر می‌گذارد. یک فرش گرد می‌تواند فضای شما را بزرگتر نشان دهد، در حالی که یک رانر (مستطیل باریک) باعث می‌شود که فضای شما گسترده‌تر به نظر برسد. طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند که فرش به فضا شخصیت می‌دهد، به همین دلیل انتخاب فرش مناسب فضا در اولویت طراحان قرار دارد. با ما در این مطلب از سیب همراه باشید تا چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل شکل را بررسی کنیم.

انواع فرم فرش قابل استفاده در پذیرایی مستطیل شکل

فرش گرد
از فرش گرد در اتاق‌های مستطیلی و مربعی استفاده می‌شود. فرش گرد به فضا حس صمیمت می‌دهد، اگر قصد داشته باشید فضای کوچک را بزرگتر نشان دهید پیشنهاد می‌کنیم از این فرم فرش استفاده کنید.

فرش بیضی
از فرش‌های بیضی شکل بیشتر در زیر میز ناهار خوری بیضی شکل و سالن‌های پذیرایی‌های مستطیل دراز و باریک استفاده می‌شود. فرش بیضی مانند فرش گرد حس صمیمت به فضا می‌دهد و برای قرار گرفتن در میز چای خوری انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

فرش مربع
از فرش‌های مربع شکل در اتاق مربع استفاده کنید. فرش مربع بهترین گزینه برای فضاهای باز و بیرونی است. این فرم فرش با آنکه محیط گرم و دوستانه‌ای ایجاد می‌کند اما فضا را محدود و کوچک‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد.

فرش مستطیل
فرم سنتی فرش و مناسب برای فضاهای بزرگ (اتاق نشیمن، پذیرایی، دفتر کار)! اگر قصد دارید در فضا حرکت ایجاد کنید فرش مستطیل بهترین گزینه خواهد بود. فرش‌های مستطیلی بزرگ برای پذیرایی‌های بزرگ انتخاب ایده آل هستند.

انواع فرم فرش قابل استفاده در پذیرایی مستطیل شکل

راهنمای انتخاب فرش مناسب پذیرایی مستطیل

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل چالش‌های خاص خود را دارد. برخی از پذیرایی‌های مستطیل شکل باریک و بلند هستند و چدیمان اشتباه فرش و مبلمان می‌تواند به زیبایی دکوراسیون آسیب وارد کند. برای اجتناب از این کار همیشه یادتان باشد که فرم فرش را بر اساس فرم اتاق انتخاب کنید. به بیانی ساده، از یک فرش مستطیل در یک اتاق مستطیل و از یک فرش مربع در یک اتاق مربع و از فرش‌های گرد در سالن‌های ورودی و زیر میز ناهار خوری دایره‌ای استفاده کنید.
اولین کاری که باید انجام دهید اندازه گیری فضای مورد نظر است. قبل از اقدام به خرید فرش باید ست مبلمان را اندازه گیری کنید. این کار می‌تواند به شما در خصوص اندازه بزرگتر و یا کوچکتر فرش کمک کند. اگر تصمیم گرفته‌اید یک فضای واحد و یکپارچه ایجاد کنید از فرشی استفاده کنید که کمی بزرگتر از ست مبلمان شما است؛ یعنی تمامی پایه‌های مبلمان و میز چای خوری بر روی فرش قرار می‌گیرند و فرش از اطراف مبل چیزی حدود ۲۰ سانتی‌متر بیرون بیاید.
یادتان باشد که تکرار فرم اتاق با فرش باعث ایجاد نظم دلپذیر در یک فضا می‌شود. اگر می‌خواهید برای پذیرایی مستطیل فرش تهیه کنید انتخاب فرش مستطیل انتخاب شایسته‌ای خواهد بود. همیشه قبل از انتخاب فرم فرش، فضا را در نظر بگیرید و بر اساس آن فرش را تهیه کنید.

راهنمای انتخاب فرش مناسب پذیرایی مستطیل

رنگ و طرح فرش تأثیر فراوانی در پذیرایی مستطیل می‌گذارند. یک فرش مستطیلی با رنگ‌های گرم و طرح‌های شلوغ فضای شما را محدودتر و بی‌حرکت‌تر نشان می‌دهد. برای جلوگیری از این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم از فرش‌های تک رنگ و کم طرح استفاده کنید. اگر دکوراسیون پذیرایی مستطیل به شما این امکان را می‌دهد که از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، حتما سراغ رنگ‌هایی نظیر خاکستری، طیف رنگ آبی و سبزهای رو به آبی بروید.
بین اندازه فرش و پذیرایی مستطیل تعادل ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که همیشه فرش مستطیلی مناسب پذیرایی مستطیل نیست. اگر دیوارها به یکدیگر نزدیک هستند و یا تابلوهای بزرگ روی دیوار دارید که باعث کوچکتر دیده شدن فضا می‌شوند، می‌توانید از فرش‌های بیضی شکل استفاده کنید. همچنین می‌توانید فقط قسمت جلویی مبلمان را روی فرش قرار دهید. این روش به ویژه در صورتی که مبل رو به دیوار و یا تلویزیون باشد بسیار روش کاربردی و مناسب است.
همانطور که مشاهده کردید چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل به آن راحتی که فکرش را می‌کردیم، نیست! آخرین نکته برای تهیه فرش مناسب در پذیرایی مستطیل این است که از تهیه فرش‌های تیره و یا خیلی روشن پرهیز کنیم. فرش‌های تیره به طرز شگفتی فضا را کوچکتر از واقعیت نشان می‌دهند و نور محیط را به خود جذب کرده و فضایی غیرصمیمی ایجاد می‌کنند. فرش‌های روشن‌ نیز برای خانواده‌هایی که فرزند یا حیوان خانگی دارند گزینه مناسبی نیست، زیرا به راحتی لک می‌شوند و نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه دارند.

مطلب پیشنهادی

9 روش مختلف برای بستن کراوات

9 روش مختلف برای بستن کراوات که باید یاد بگیرید + فیلم هرکدام

اگرچه کراوات‌ها به شکل امروزی از دهه ۱۹۲۰ میلادی پا به عرضه ظهور گذاشتند، اما …

یک دیدگاه

  1. دکوراسیون های خیلی قشنگی دارید ما میتونیم در بخش فرش با هم همکاری کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳