شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 8:35 قبل از ظهر

فرش ماشینی خوب چی بخرم

فرش ماشینی یکی از محصولاتی است که در حدود ۹۸ درصد از خانه های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد و در رنگ ها و ابعاد مختلف تولید و روانه بازار می‌شود. با توجه به گستردگی در طرح ها و نقش های فرش ایرانی و تنوع در کیفیت محصولات در برخی از موارد افراد ممکن است برای خرید فرش ماشینی خوب دچار سردرگمی شوند و ندانند کدام محصول را خریداری کنند. در این گونه موارد یکی از مهمترین سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که چگونه فرش ماشینی خوب بخرم؟ در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم به همین دلیل اگر به دنبال خرید فرش ماشینی هستید در این مقاله با ما همراه باشید‌.

چگونه فرش ماشینی خوب بخریم؟

چگونه فرش ماشینی خوب بخریم؟

۱. به برند محصول دقت کنید:
یکی از مهمترین راه هایی که با استفاده از آن می توان فرش ماشینی خوب خرید، دقت به برند محصول است. همیشه سعی کنید و فرش ماشینی را از برندهای شناخته شده خریداری کنید و از خرید محصول از برند های ناشناس تا حد ممکن خودداری کنید.
۲. به طرح و نقشه فرش دقت کنید:
اگر منزل شما شلوغ و پر رفت و آمد است خرید فرش از طرح های خلوت کار چندان درستی نیست. در این گونه موارد بهتر است طرح و نقشه فرش را به طوری انتخاب کنید که طرح و نقشه شلوغ باشد و در صورت ایجاد لک روی فرش به راحتی امکان مشاهده آن وجود نداشته باشد.
۳. به اندازه منزل توجه داشته باشید:
اگر شما در یک منزل کوچک زندگی می کنید استفاده از رنگ های تیره برای فرش باعث می‌شود منزل شما کوچکتر نشان داده شود. در این گونه موارد رنگ های روشن برای فرش کردن منزل بهترین گزینه هستند و خانه را بزرگتر نشان می دهند.

چگونه فرش ماشینی خوب بخریم؟
۴. به مواد اولیه به کار رفته در فرش توجه داشته باشید:
در انواع مختلف فرش های ماشینی از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود. مواد اولیه مورد استفاده در فرش های ماشینی در قسمت شناسنامه آنها در شده است به همین دلیل با مراجعه به شناسنامه می‌توانید مواد اولیه به کار رفته در فرش ماشینی را مشاهده کنید.
۵. فرش را روی زمین مشاهده کنید:
فرش هایی که روی رگال قرار دارند به دلیل متفاوت بودن زاویه تابش ممکن است رنگ های متفاوتی از خود نشان بدهند، به همین دلیل برای انتخاب فرش مناسب و خوب حتماً باید فرش را روی زمین مشاهده کنید. زمانی که فرش روی زمین پهن می شود زاویه تابش کاملا مناسب است و به همین دلیل می توان به راحتی به کیفیت محصول پی برد.
۶. دقت به پرزهای فرش:
یک فرش ماشینی خوب حتماً باید دارای پرزهای کلفت و ضخیم باشد. اگر پرزهای روی فرش بیش از اندازه نرم باشند کیفیت محصول چندان مناسب نیست و بهتر است آن را خریداری نکنید.
۷. به پشت فرش نگاه کنید:
نوع بافت فرش از پشت فرش بهتر پیداست. به همین دلیل اگر می خواهید به مواردی مانند تمیز بودن بافت پی ببرید حتما باید پشت فرش را به دقت مشاهده کنید.

چگونه فرش ماشینی خوب بخریم؟

۸‌. به تراکم فرش نگاه کنید:
دقت به تراکم فرش یکی دیگر از مواردی است که با استفاده از آن می توان به کیفیت محصول پی برد. فرش های ۷۰۰ شانه برای افرادی که بیشتر ازش استفاده می کنند، مناسب تر است. به صورت کلی فرش۷۰۰شانه پاخور بهتری دارد و کیفیت آن کاهش چندانی پیدا نمی کند.
۹. فرش گل برجسته نخرید:
در برخی از موارد افراد به دلیل زیبایی بیشتر فرش های گل برجسته اقدام به خرید این محصولات می کنند این در حالی است که دوام فرش گل برجسته بالا نیست. زیبایی و دوام فرش گل برجسته تنها تا زمانی که این محصول شستشو داده نشود پابرجاست و بعد از آن کیفیت محصول از بین می رود.
بهترین نخ ها برای بافت فرش ماشینی خوب کدامند؟
تقریبا همه ما می‌دانیم که فرش های دستبافت ای که با استفاده از نخ ابریشم تولید و روانه بازار می شوند کیفیت بسیار بالایی دارند و امکان خرابی آن به راحتی وجود ندارد، اما آیا

بهترین نخ برای بافت فرش ماشینی کدام است؟

بهترین نخ برای بافت فرش ماشینی کدام است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت امروزه از نخ های مختلفی برای بافت فرش ماشینی استفاده می شود که ممکن است از انواع نایلونی، پلی استر، پلی پروپلین و .‌‌.. باشد. بهترین نخی که برای بافت فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد نخ اکریلیک هیت ست شده است.
برای تولید انواع مختلف نخ اکریلیک هیت ست شده در مرحله اول نخ اکریلیک با استفاده از حرارت بسیار بالا شکل داده می‌شود و به همین دلیل فرش ماشینی که با استفاده از این محصول تولید می شود، دوام و مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر تابش نور مستقیم خورشید و موارد دیگر مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.
در شناسنامه فرش که معمولاً در پشت فرش قرار داده می‌شود می‌توانید متوجه شوید که این محصول با استفاده از چه مواد اولیه و چه نخی تولید شده است و این موضوع انتخاب برای شما را تا حدود زیادی راحت تر می کند.
با مراجعه به سایت سیب از بهترین مطالب و اطلاعات مربوط به فرش ماشینی اطلاع یابید و با راهنمایی و شناختن کامل ویژگی های این محصول، آن را از بهترین فروشگاه ها خریداری کنید. همچنین سیب بهترین سایت جهت چیدمان دکوراسیون داخلی منزل شما است.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳