شنبه , 6 مرداد 1403 - 7:20 قبل از ظهر

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

در دنیای امروز به دلیل استفاده فراوان از فست فود و تغییر در سبک زندگی بسیاری از افراد در جامعه دچار اضافه وزن و چاقی شده‌اند این چاقی موجب کاهش اعتماد به نفس و افزایش درصد ابتلا به بیماری‌های مختلفی همچون افسردگی‌ یا بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون بالا می‌شود که بهترین راه حل برای این افراد کاهش وزن با استفاده از رژیم و انجام حرکات ورزشی است. رژیم غذایی یعنی استفاده از غذاهای سالم و متنوع بدون داشتن مواد مضری همچون کربوهیدرات و چربی‌های اشباع شده بوده و در مدت کوتاهی باعث کم کردن وزن و اصلاح برنامه غذایی با استفاده از تغذیه مناسب خواهد شد.

اگر شما به تازگی دچار اضافه وزن یا چاقی شده‌اید می‌توانید با مشورت و مشاوره از دکتر تغذیه و متخصصان در این حوزه با رژیم کتوژنیک آشنا شده و با استفاده از این رژیم در مدت زمان کوتاهی کاهش وزن چشمگیری داشته باشید. در این رژیم معمولا متخصصان به برنامه ریزی غذایی و محدود کردن کالری‌هایی با چربی‌های اشباع شده مانند کربوهیدرات‌ها انجام داده که باعث تخلیه گلوکز در بدن و استفاده از ذخیره نیروی داخلی در چربی‌های اضافی می‌گردد. با سیب همراه باشید.

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک افراد باید در طول روز آب بیشتری را مصرف کنند تا باعث سوزاندن کالری اضافی در طول روز شده و شاهد کاهش وزن بیشتری در مدت زمان کوتاه تری خواهند بود، معمولاً افراد با استفاده از رژیم کتوژنیک می‌توانند به صورت هفتگی یا ماهانه بین ۱ الی ۵ کیلو گرم را کم کرده و این کم کردن وزن بستگی به میزان سوخت و ساز بدن آن‌ها و سایر عواملی که در کاهش وزن دخالت دارند تاثیر گذار است. شما با استفاده از رژیم کتوژنیک می‌توانید در مدت یک ماه کاهش وزنی در حدود ۱۵ الی ۲۰ کیلوگرم را تجربه کرده و باعث تناسب و رسیدن به اندام ایده آل خود شوید این رژیم با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و متد جدید برنامه ریزی شده و در صورت نداشتن زمان کافی برای کاهش وزن می‌توانید از این رژیم شگفت انگیز استفاده کنید.

امروزه رژیم کتوژنیک در کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیاری از مربیان ورزشی و متخصصین تغذیه برای کم کردن وزن در افراد به آنها این رژیم فوق العاده را پیشنهاد می‌دهند با انجام این رژیم شما می‌توانید کاهش وزن زیادی را در مدت یک ماه تجربه کنید. معمولاً این رژیم بر پایه استفاده از مواد غذایی سالم و کنار گذاشتن فست فود و کربوهیدرات پایه گذاری شده که برای کاهش وزن، شما در طول روز باید آب بیشتری را مصرف کنید و بدن از طریق مایعات مصرف شده حجم بیشتری از چربی‌های اضافی را دفع می‌کند.

میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟

میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟

همچنین شما در کنار گرفتن رژیم کتوژنیک باید به انجام ورزش‌های هوازی و آبی بپردازید؛ چرا که تنها با انجام رژیم نمی‌توانید به وزن دلخواه خود برسید و باید در کنار گرفتن رژیم کتوژنیک انجام حرکات ورزشی را فراموش نکنید. بیشترین ورزشی که در این مسیر به شما کمک می‌کند شنا است. رژیم کتوژنیک بر پایه آب پایه گذاری شده و شنا در این مسیر برای کاهش وزن به شما کمک شایانی خواهد کرد.

در این رژیم شما در طول روز آب بیشتری را مصرف کرده و چربی‌های اضافی از طریق عرق کردن یا ادرار از بدن شما خارج می‌شود اما شنا بیشترین تاثیر را برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل در کنار رژیم کتوژنیک  برای شما در مدت زمان کوتاه تری فراهم  می‌کند. وراثت یکی از مهم‌ترین عوامل دخیل در رژیم کتوژنیک بوده که در کاهش وزن شما بی تاثیر نیست.

میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟

برای مثال اگر فردی به صورت خانوادگی دارای اضافه وزن و چاقی بوده، نباید انتظار داشته باشد که در مدت زمان اندکی به مدت یک ماه به وزن ایده آل خود برسد. تقریباً در این افراد برای رسیدن به وزن مناسب بین شش الی دوازده ماه زمان نیاز است تا آن‌ها به اندام ایده آل و کاهش وزن چشمگیر برسند. این افراد باید تحت نظر پزشک و متخصصان تغذیه به کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خود پرداخته وگرنه در صورت اقدام شخصی برای رسیدن به اندام ایده آل دچار آسیب‌های مختلفی مانند گرفتگی رگ‌های عروق یا  سکته قلبی و مغزی خواهند شد.

مطلب پیشنهادی

نمونه رژیم فستینگ دکتر کرمانی

رژیم فستینگ یا رژیم روزه‌داری متناوب به عنوان یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی شناخته می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *