سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 0:59 قبل از ظهر

روشن کردن مو با مواد طبیعی

امروزه محصولات آرایشی و بهداشتی متنوعی برای روشن کردن مو در بازار وجود دارند. اما فرمولاسیون این فرآورده‌ها حاوی مواد شیمیایی زیادی است که برای مو به شدت مضر و آسیب زننده هستند. حتی در برخی موارد آسیب ناشی از این روشن‌ کننده‌های شیمیایی می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد. از آنجایی که بسیاری از افراد خصوصا خانم‌های جوان دوست دارند که چندین بار در سال موهای خود را رنگ کنند، بهترین راه روشن کردن مو با مواد طبیعی است.

اگر قصد تغییر رنگ یا روشن کردن موهای خود را دارید، تکنیک‌های ارائه شده در این مقاله از مجله اینترنتی سیب را یاد بگیرید.

روشن کردن مو با مواد طبیعی و بدون آسیب زدن

روش‌های شرح داده شده در این بخش به شما کمک می‌کنند که شدت رنگ موی خود را تا حد قابل قبولی کاهش دهید. علاوه بر این، تکنیک‌های مذکور باعث شفاف‌تر و درخشنده‌تر شدن موهای شما خواهند شد. پس حتما این روش‌های روشن کردن مو را امتحان کنید.

به یاد داشته باشید که از هر روشی برای روشن کردن موهای خود استفاده کنید، باید مراقبت‌های خاصی را پس از آن انجام دهید. اقدامات محافظت از مو باعث می‌شوند که موها مدت زمان طولانی‌تری براق و زیبا به نظر برسند.

روشن کردن مو با ترکیب بابونه و لیمو

یکی از محصولات طبیعی که به طور گسترده برای روشن کردن رنگ موهای طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بابونه است. لیمو نیز خاصیت روشن کنندگی دارد. ترکیب این دو ماده طبیعی و معجزه‌آسا می‌تواند رنگی زیبا و درخشنده به موهای شما ببخشد. برای این منظور باید:

  • دو فنجان آب را در یک قابلمه بجوشانید.
  • هنگامی که آب به جوش آمد، یک کیسه بابونه را به آن بیفزایید.
  • ترکیب به دست آمده را برای تسریع در پروسه خنک سازی آن در فریزر قرار دهید.
  • در نهایت نصف لیوان آب لیموی تازه را به ترکیب آب و بابونه اضافه کنید.
  • مخلوط حاصل را با کمک یک بطری اسپری‌دار روی موهای خود بپاشید. اجازه دهید که این ترکیب حدود 20 دقیقه روی موهای شما باقی بماند.

برای اینکه نتیجه مورد نظر خود را کسب کنید، باید این مراحل را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید. همچنین به منظور اینکه موهای شما سریع‌تر روشن شوند، می‌توانید به شامپوی خود عصاره بابونه بیفزایید.

روشن کردن مو با ترکیب لیمو، تخم مرغ و ماءالشعیر

اولین اقدامی که برای روشن کردن مو با مواد طبیعی همچون تخم مرغ، لیمو و ماءالشعیر باید انجام دهید، هم زدن تخم مرغ‌ها است. سپس برای به دست آوردن ترکیب مورد نظر باید نصف فنجان ماءالشعیر را به تخم مرغ‌های همزده اضافه کنید. مخلوط حاصل را خوب با یک قاشق چوبی هم زده و در این حین لیمو را به آن بیفزایید.

ماسک ایجاد شده را پس از 20 دقیقه که روی موهای خود گذاشته‌اید، با آب زیاد بشویید. برای اینکه موهایی زیبا و روشن داشته باشید، بهتر است که این ماسک را دو بار در هفته روی موهای خود بمالید.

روشن کردن مو با ترکیب سرکه سیب و عسل

روش دیگر برای روشن کردن رنگ مو با مواد طبیعی استفاده از سرکه سیب و عسل است. این ترکیب در کنار خواصی که برای روشن کنندگی مو دارد، هیچ گونه آسیبی به آن نمی‌رساند. برای درست کردن ماسک روشن کننده مو با این مواد مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آب و دو قاشق عسل را درون قابلمه‌ای بریزید که روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دارد.
  • هنگامی که آب جوشید، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به ترکیب اضافه کنید.
  • مخلوط به دست آمده را برای سرد شدن درون یخچال بگذارید و پس از خنک شدن روی موهای خود بمالید.

حرارت ایجاد شده توسط دستگاه های حرارتی همچون سشوار می‌تواند به جذب بهتر محلول به تارهای مو کمک می‌کند. این ماسک را نیز مانند سایر ماسک‌های روشن کننده مو پس از 10 دقیقه از روی موها بشویید.

روشن کردن مو با جوش شیرین

یکی دیگر از تکنیک‌های ساده و موثر برای روشن کردن مو با مواد طبیعی ماساژ دادن تارهای مو با جوش شیرین است. این ماده پس از گذشت چند هفته موهای شما را چند درجه روشن‌تر می‌کند. برای این منظور هفته‌ای یک الی دو بار مقداری جوش شیرین را با شامپو ترکیب کرده و موهای خود را با آن بشویید. این روش برای افرادی بسیار مناسب است که قبلا موهای خود را رنگ کرده‌اند.

اگر روش دیگری هست که ما به آن اشاره نکرده‌ایم، با ما در میان بگذارید تا دیگران هم با روش‌‌های شما آشنا شوند. در قسمت نظرات می‌توانید با هم تبادل نظر کنید و روش‌های جدیدتری را بشناسید که شاید از راه حل‌های ما مؤثرتر باشند.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *