سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 0:54 قبل از ظهر

گوشت اضافه واژن

گوشت اضافه واژن یکی از بیماری‌های شایعی است که دلایل به وجود آمدن آن می‌تواند دلایل پیش پا افتاده مانند تحریک پوست با لباس زیر و لباس های تنگ باشد. در برخی از موارد گوشت اضافه واژن هیچگونه مشکلی برای افراد به وجود نمی آورد و درد خاصی ندارد اما برخی از انواع گوشت اضافه واژن ممکن است برای افراد دردناک باشند و فعالیتهای روزمره آنها را دچار مشکل کنند. در این مقاله قصد داریم به برخی از دلایل به وجود آمدن گوشت اضافه واژن و راه های درمان این بیماری بپردازیم.

انواع ضایعه های گوشتی ابتدای واژن و دلیل گوشت اضافه در واژن

۱. ضایعه گوشتی اسکین تگ

این ضایعه گوشتی به نوعی از ضایعه گفته میشود که دارای رنگ بژ و یا قهوه ای است و بروز آن در ناحیه واژن هیچگونه دردی برای افراد ایجاد نمی‌کند. این ضایعه ها اگر فشار داده شوند، می توانند باعث بروز درد زیادی برای افراد شوند و مشکلات عدیده‌ای برای آنها به وجود بیاورند. دلیل به وجود آمدن ضایعه اسکین تگ هنوز مشخص نیست اما مهم‌ترین دلیل این موضوع ممکن است پوشیدن لباس های چسبان باشد که با بدن ساییدگی پیدا می کند.

این ضایعه در ۲۵ درصد از بانوان وجود دارد و اکثر آنها شکایتی بابت وجود این ضایعه ندارند، اما اگر شما از جمله افرادی هستید که از این ضایعه رنج می برید می توانید با لیزر درمانی، جراحی و غیره این ضایعه را از بین ببرید.

انواع ضایعه های گوشتی ابتدای واژن و دلیل گوشت اضافه در واژن

۲. گوشت اضافه کلوئیدی

گوشت اضافه کلوئیدی در اثر وجود زخم در ناحیه واژن خانم ها به وجود می آید. بدن انسان برای بهبود زخم ها اسکار تولید می‌کند و این اسکار می‌تواند باعث به وجود آمدن گوشت اضافه کلوئیدی شود. زایمان طبیعی، پیرسینگ واژن، زخم ناشی از بیماری هایی مانند آبله مرغان و غیره می‌تواند باعث به وجود آمدن گوشت اضافه کلوئیدی در ناحیه واژن شود.  گوشت اضافه کلوئیدی دارای رنگ قرمز یا صورتی است و با گذشت زمان اوضاع آن وخیم‌تر می‌شود.

افرادی که از این نوع گوشت اضافه رنج می برند، حتماً باید با استفاده از لیزر و یا عمل جراحی این گوشت اضافه را از بین ببرند، در غیر این صورت احتمال بزرگتر شدن این ضایعه وجود خواهد داشت.

انواع ضایعه های گوشتی ابتدای واژن و دلیل گوشت اضافه در واژن

۳. زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یکی از بدترین و دردناک ترین ضایعه های گوشتی است که در قسمت واژن خانم ها مشاهده می شود. به وجود آمدن زگیل تناسلی در اکثر موارد به دلیل رابطه جنسی کنترل نشده است. زنانی که شرکای جنسی متعددی دارند، بیش از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند. زگیل تناسلی با خارش و درد زیادی همراه است و افرادی که از این بیماری رنج می برند به راحتی نمی توانند از رابطه جنسی لذت ببرند.‌

علیرغم تحقیقات گسترده در سال‌های اخیر هنوز روش قطعی برای از بین بردن زگیل تناسلی پیدا نشده است، اما در برخی از موارد استفاده از لیزر درمانی و یا درمان های مشابه می‌تواند تا حدودی کمک کننده باشد. یکی از مهمترین مشکلاتی که در مورد زگیل تناسلی با آن روبرو هستیم، این است که زگیل تناسلی بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی تکثیر پیدا می کند و در قسمت های مختلف آلت تناسلی پخش میشود. اگر مردی با زنی مبتلا به زگیل تناسلی رابطه جنسی داشته باشد، این مشکل به او نیز منتقل می شود.

انواع ضایعه های گوشتی ابتدای واژن و دلیل گوشت اضافه در واژن

پیشگیری از به وجود آمدن انواع گوشت اضافه در واژن

همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد علت به وجود آمدن اسکین تگ اصلاً مشخص نیست و به همین دلیل راه حل قطعی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. در مواردی مانند زگیل تناسلی با استفاده از کاندوم می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد و شانس ابتلا به این بیماری را در حدود ۹۹ درصد کاهش داد. استفاده بعد از واکسن اچ پی وی یکی دیگر از راه های پیشگیری از زگیل تناسلی است.

پیشگیری از به وجود آمدن انواع گوشت اضافه در واژن

برای پیشگیری از به وجود آمدن ضایعه گوشتی کلوئیدی، بهتر است از انجام موارد غیر ضروری در ناحیه واژن خودداری کنید. برای مثال استفاده از پیرسینگ واژن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا زخم ناشی از آن می تواند باعث به وجود آمدن ضایعه های کلوئیدی شود. مراجعه به دکتر و مامای کاربلد در هنگام زایمان طبیعی باعث می شود زخم زایمان طبیعی به بهترین شکل ممکن بهبود پیدا کند و از بروز ضایعه‌ کلوئیدی در ناحیه واژن پیشگیری شود. به شما پیشنهاد می کنیم دیگر مطالب مجله اینترنتی سیب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

مراحل تشکیل جنین

مراحل تشکیل جنین

اگر به تازگی باردار شده باشید، بدون شک چند ماه آینده را صرف فکر کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *