جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 1:10 قبل از ظهر

از کجا بفهمیم بارداریم بدون تست

 

عقب افتادن زمان پریود برای زنانی که انتظار مادر شدن را می کشند، بهترین اتفاق است. البته اگر زنی آمادگی مادر شدن را نداشته باشد با این اتفاق دچار دلهره خواهد شد. در هر حال عقب افتادن زمان پریود همیشه نشان دهنده بارداری نیست! از این رو پزشکان توصیه می کنند که در صورت مشاهده این مسئله تست های بارداری را انجام دهید. با این حال جالب است بدانید که روش های دیگری وجود دارد که به شما نشان می دهد حامله هستید یا نه؟ اگر شما نیز با این سوال مواجه هستید که از کجا بدون تست بفهمیم بارداریم، ما را در این محتوا همراهی نمایید. چرا که در این متن می خواهیم به تمامی راه کارهایی بپردازیم که نشان دهنده حامگلی یا عدم آن است.

از کجا بفهمم باردارم در روزهای اول

بهترین روش برای این که متوجه شوید باردار هستید یا خیر انجام آزمایش خون یا استفاده از بی بی چک است، ولی پزشکان توصیه می‌کنند که حداقل ده روز پس از تاخیر در زمان قاعدگی تان این آزمایش ها را انجام دهید. البته روش های دیگری نیز وجود دارد که به کمک آن ها می توانید در منزل به آبستن بودن یا نبودنتان پی ببرید. در بخش بعدی به طور کامل به معرفی این روش ها پرداخته ایم. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که این روش ها مانند آزمایش خون قابل اعتماد نیستند و ممکن است با خطا همراه باشند.

نشانه‌های اولیۀ بارداری و تست‌های تشخیص خانگی

یکی از راه های تشخیص حاملگی، عقب افتادن زمان قاعدگی است. علاوه بر این احساس سفت شدن، سیاهی، سنگینی یا پربودن سینه، می تواند از جمله نشانه های حاملگی شما باشد. با این حال به کمک روش های خانگی و ساده زیر می توانید به این سوال که از کجا بفهمیم بارداریم بدون تست پاسخ دهید.

  • تست بارداری در خانه به کمک کمی گندم و جو!

در این آزمایش لازم است که مقداری از ادرار خود را روی گندم و جو بریزید. سپس آن ها را به مدت دو روز به حال خودشان بگذارید. در صورتی که پس از این مدت بذرها جوانه زدند، جواب آزمایش شما مثبت خواهد بود، اما اگر چنین اتفاقی را شاهد نبودید، جواب آزمایش منفی خواهد بود. البته به این نکته دقت داشته باشید که این آزمایش با کمی درصد خطا همراه است.

  • تست آبستن بودن یا نبودن با کمی شکر!

این تست در هیچ مقاله علمی تایید نشده است، ولی بسیاری از گذشته تاکنون از آن استفاده کرده اند و حتی جواب گرفته اند. در این آزمایش لازم است که مقداری از ادرار خود را به مساوات با شکر مخلوط کنید. چند دقیقه به آن زمان دهید. در صورتی که شکر در آن حل شد، جواب آزمایش منفی است، ولی اگر به صورت توده ای قرار گرفت، شما باردار هستید.

  • نمک تعیین کننده آبستن بودن شما

این آزمایش را می توانید به جای قند تست قند انجام دهید. در این حالت نیز باید نمک و ادرار را به میزان یکسان با یکدیگر مخلوط کنید. در صورتی که نمک به صورت توده در ادرار شما جمع شد، نتیجه مثبت و اگر حل شد، نتیجه منفی است. البته این روش نیز هیچ استناد علمی ندارد.

  • از کجا بفهمیم بارداریم بدون تست؟ با کمی جوش شیرین

در این آزمایش نیز باید جوش شیرین را روی ادرار خود بریزید. طبق تحقیقات علمی هورمون موجود در ادرار زنان باردار با جوش شیرین واکنش نشان می دهد. به همین خاطر موجب ایجاد صدا و گاز می‌شود. اما اگر هیچ واکنشی را شاهد نبودید، جواب تست منفی است. با این حال تست جوش شیرین نیز چندان قابل اعتماد نیست.

از کجا بفهمیم بارداریم بدون تست؟ این یکی از سوالات و دغدغه هایی است که بیشتر زنان با عقب افتادن زمان قاعدگی شان با آن مواجه می شوند. در این متن سعی کردیم با معرفی سه روش خانگی سوال شما را به طور کامل پاسخ دهیم. البته باید این نکته را توضیح دهیم که تمامی این روش ها و تست ها از لحاظ علمی ثابت نشده اند. با این حال تمامی روش های فوق با درصد بالایی از پاسخ درست مواجه بوده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳