جمعه , 10 فروردین 1403 - 8:28 بعد از ظهر

بهترین موکت برای زیر فرش

موکت یکی از قدیمی ترین کفپوش هایی است که از گذشته تا به امروز طرفداران بسیاری دارد و در منازل، اداره ها و… از آن استفاده می شود. برخی ساختمان ها بافت قدیمی دارند و قسمتی ازکفپوش آن ها آسیب دیده است، از این رو آسان ترین روش برای پوشاندن این آسیب ها استفاده از موکت برای زیر فرش است. در واقع با هزینه کمتری می توان قسمت های آسیب دیده را موکت کاری کرد. علاوه بر این در خانه های اجاره ای امکان تعویض کفپوش وجود ندارد، از این رو با موکت کاری برای زیر فرش می توان جلوه خاصی در دکوراسیون داخلی ایجاد کرد. موکت ها انواع متنوعی دارند که در جنس، رنگ، ضخامت، طرح و … مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند، اما بهترین موکت برای زیر فرش مدل های ساده و یک رنگ است. موکت ساده ای که برای زیر فرش مورد استفاده قرار می گیرد باید کف فضا را به صورت سرتا سری پوشش دهد تا زیبایی ساختمان دو چندان شود. بهترین موکت برای زیر فرش مدل های رولی هستند که متراژ بالا دارند، این نوع موکت ها اغلب عرض 2 تا 4 متری دارند، از این رو برای کفپوش زیر فرش بسیار مناسب و کاربردی هستند. همان‌طور که می دانید فرش های ایرانی جزء لوکس ترین کالاها هستند که بسیار هنرمندانه و با زیبایی خاصی بافته می شوند، اغلب از این قطعه فرش ها برای فضای بین مبلمان استفاده می شود و دور تا دور فضا خالی باقی می ماند. برخی افراد برای زیبایی بیشتر و دیده شدن فرش از موکت مناسب برای زیر فرش استفاده می کنند. به طور کلی بهترین موکت برای زیر فرش باید ساده، بدون طرح، بدون پرز و بدون بافت خاص باشد. در این مطلب از سیب یاد می گیرید که چگونه بهترین موکت را برای زیر فرش انتخاب کنید. با مطالعه این مطلب اطلاعات و آگاهی خود را برای خرید موکت برای زیر فرش بالا ببرید.

بهترین موکت برای زیر فرش

موکت زیر فرشی را چطوری انتخاب کنیم؟

دلایل بسیاری وجود دارد که از موکت برای زیر فرش استفاده می کنند و طرفداران این سبک زیاد است. پاسخ به این سوال که موکت زیر فرشی را چطوری انتخاب کنیم؟ بسیار ساده است که با رعایت برخی از نکات زیر می توان بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشت

  • محل نصب موکت: برای انتخاب موکت زیر فرشی ابتدا باید هدف از خرید آن را مشخص کنید، زیرا موکت انواع مختلفی دارد و موکتی که برای زیر فرش پذیرایی کاربرد دارد با موکت زیر فرشی اتاق خواب از نظر جنس، رنگ، طرح و … کاملا متفاوت است، از این رو به محل نصب موکت دقت کنید.
  • اندازه الیاف موکت: در بازار دو نوع موکت پرز بلند و پرز کوتاه وجود دارد که مدل های پرز بلند و متراکم زیبایی بیشتری دارند، اما دقت کنید این نوع موکت ها برای زیر فرش اصلا مناسب نیستند، درنتیجه باید به اندازه الیاف موکت توجه کرد و مدل های پرز کوتاه را برای زیر فرش خریداری کرد.
  • طرح موکت: موکت زیر فرشی بهتر است کاملا ساده و بدون طرح باشد، زیرا این‌گونه زیبایی فرش بیشتر به چشم می آید و محیط جلوه زیباتری می گیرد
  • رنگ موکت: برای انتخاب رنگ موکت زیر فرشی دقت کنید تا با انتخاب مناسب هماهنگی لازم بین فرش و موکت را ایجاد کنید. بهتر است رنگ موکت با یکی از رنگ های اصلی که در زمینه فرش است یکی باشد.
  • قیمت موکت: موکت ها با توجه به عواملی مانند طرح، برند، کیفیت، تراکم و … قیمت های متفاوتی دارند که موکت های ساده و کوتاه پرز به نسبت قیمت ارزان تری دارند، از این رو برای زیر فرشی بسیار مناسب هستند.

موکت زیر فرشی را چطوری انتخاب کنیم؟

اصول انتخاب رنگ موکت زیر فرشی

یکی از نکات مهم برای انتخاب موکت زیر فرش توجه به رنگ آن است، در واقع انتخاب صحیح رنگ موکت می تواند تاثیر بسیاری در دکوراسیون ساختمان داشته باشد، از این رو بسیار حائز اهمیت است. تولید کنندگان موکت تنوع بالایی در رنگ بندی دارند و موکت را با اکثر طیف های رنگی تولید می کنند، به همین جهت انتخاب رنگ موکت زیر فرشی کار دشواری نیست و تنها با کمی دقت می توان بهترین رنگ موکت را انتخاب کرد. به طور کلی برای تولید هر فرش از چند رنگ اصلی استفاده می شود که این رنگ ها کاملا قالب هستند و با مشاهده فرش می توان آن ها را شناسایی کرد و برای انتخاب رنگ موکت زیر فرشی از آن ها کمک گرفت. با شناخت کلی نسبت به رنگ های مکمل و متضاد می توان مناسب ترین رنگ موکت زیر فرشی را به سادگی انتخاب کرد.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *