یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 4:21 قبل از ظهر

مشکلات زندگی در مجارستان

از آنجاییکه این روزها مسئله مهاجرت به کشورهای مختلف نقل مجالس است، افراد زیادی به دنبال این هستند که با فراهم کردن شرایط به کشوری ایده آل مهاجرت کنند. از این رو امروز تصمیم گرفته ایم درباره یکی از کشورهایی که همیشه برای مهاجرت محبوب بوده است و انتخاب افراد زیادی است صحبت کنیم. مجارستان از جمله کشورهایی است که سالانه ایرانیان زیادی به آن مهاجر می کنند. زیرا زندگی در این کشور از مزایای زیادی برخوردار است، اما تمام جنبه های مهاجرت به مجارستان مثبت نیست! بلکه زندگی در این کشور نیز مانند کشورهای دیگر مشکلاتی دارد که به آن خواهیم پرداخت.

تجربه زندگی در مجارستان

اینکه تجربه فردی که به مجارستان مهاجرت کرده است چگونه است به المان های مهمی بستگی دارد، برای مثال شرایط فردی که از طریق تحصیل مهاجرت کرده با فردی که از طریق ازدواج با فردی با اصالت مجارستانی مهاجرت کرده است کاملاً فرق می کند. از طرفی بحث مالی نیز اهمیت زیادی دارد، قطعاً هر چه قدر شما از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید زندگی بهتری در این کشور خواهید داشت.

تجربه زندگی در مجارستان
مسئله مهم بعدی شغل است، در مجارستان نیز مانند برخی از کشورها، گروهی از شغل ها بسیار پر طرفدار هستند و به عنوان جاب آفر توسط آژانس های مسافرتی معرفی می شوند و گروه دیگری از شغل ها طرفدار زیادی ندارند یا حتی اشباع هستند. اما به طور کلی می توان گفت که مجارستان یکی از کشورهای اروپایی است که سطح رفاه در آن بالا است و به دلیل عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، می توان مهاجرت به این کشور را یک گزینه عالی به شمار آورد.
از لحاظ فرهنگی این کشور در لیست کشورهایی با سنت های قدیمی اروپایی به شمار می رود پس اگر دنبال کشوری هستید که در مدرنیته اشباع باشد، مجارستان برای شما اصلاً مناسب نیست، زیرا جدا از حفظ سنت در این کشور، مردم آن نیز بسیار به حفظ فرهنگ های اصیل خود مقید هستند.
کشور مجارستان در قدیم از جمله کشورهایی بود که وضعیت اقتصادی مناسبی نداشت اما با توجه به تغییرات سیاسی که در دهه های گذشته در آن رخ داده است، سبب شده است که اقتصاد این کشور به جریان بیفتد و نرخ بیکاری بسیار کاهش یابد.
به جریان افتادن اقتصاد این کشور باعث شده است که بیشتر از هر زمانی نیاز به نیروی کار ماهر در مجارستان حس شود و همین موضوع شرایط را برای پذیرش نیروهای کار مهیا کند.

هزینه زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان هر چند که نسبت به کشورهای دیگر اروپایی پایین تر است اما به دلیل درآمدزایی کمتر، سخت تر می توان از پس هزینه ها برآمد. به عبارتی می توان گفت که دستمزد فعالیت در مجارستان نسبت به میانگین کشورهای اروپایی یا آمریکایی بسیار کمتر است. به طور کلی برای گذران یک زندگی مجردی و یک نفره نیاز به 500 تا 700 یورو بوده و فرد می تواند با این هزینه، از نظر محل اقامت، غذا، پوشاک، تفریحات در حد معمول راحت باشد. البته بسته به محل اجاره ممکن است این هزینه بسیار متغیر باشد، اما برای اجاره در محلی مانند محله های بوداپست مجارستان این هزینه کافی است.

مثلاً اگر قرار است شما برای یک وعده غذایی به رستوران بروید و رستوران انتخابی شما یک رستوران معمولی و ارزان باشد، برای یک وعده نیاز است که هزینه ای حدود 6 یورو پرداخت کنید. درباره مواد غذایی نیز، هر یک کیلوگرم برنج، سیب زمینی، پیاز، یک لیتر شیر، یک عدد نان تازه کمتر از 1 یورو برای شما هزینه بردار است. هزینه رفت و آمد با وسایل عمومی در مجارستان بسیار پایین است، برای مثال شما می توانید با مبلغی حدود 24 یورو هزینه های رفت و آمد خود را تأمین کنید.

هزینه زندگی در مجارستان
اگر قصد دارید از امکانات ورزشی مانند باشگاه های بدنسازی استفاده کنید باید  ماهانه هزینه ای حدود 35 یورو پرداخت کنید. برای خرید پوشاک نیز بسته به برند و وارداتی و صادراتی بودن لباس ها، قیمت آن ها بسیار متغیر است، اما به طور کلی قیمت پوشاک در مجارستان متوسط است.

امنیت در کشور مجارستان

امنیت در کشور مجارستان بسیار عالی است و می توان از آن به عنوان یکی از امن ترین کشورهای اروپایی یاد کرد، به ویژه با رونق یافتن بحث اقتصاد، آمار جرم و جنایت به حداقل رسیده است. این امنیت نتیجه تسلط نیروهای پلیس بر فضای شهر بوده و البته مقید بودن مردم این کشور به حفظ فرهنگ نیز هست. مردمان مجارستانی از جمله مردمان خوبی هستند که به عقاید هم همدیگر احترام می گذارند و به دلیل جمعیت کمی که دارند، مسئله جرم و جنایت در آن ها بسیار کمرنگ است. به همین خاطر نیز بوده که این کشور توانسته است نظر اتحادیه اروپا را به خود جلب کند و عضو آن شود.

امنیت در کشور مجارستان
البته با توجه به آمار روز افزون مهاجر در این کشور، قطعا در آینده ای نزدیک با چالش هایی نظیر کاهش امنیت، چند فرهنگ شدن و چند ملیتی رو به رو خواهند شد که این خود مشکل بزرگی است. اگر قصد مهاجرت دارید، به شما پیشنهاد می کنیم دیگر مطالب سیب را نیز از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *