چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403 - 12:31 بعد از ظهر

بهترین غذا برای درشت شدن سگ

برای این‌که تاثیر غذای حیوانات را در جثه آن ها ببینید بهتر است این مقاله را با یک مثال شروع کنیم، احتمالا شما نیز بارها سگ های بومی ایرانی را در ایران دیده اید، سگ هایی که اغلب به سگ های خیابانی شهرت دارند و جثه آن ها متوسط است. بسیاری از این سگ ها در شرایط غذایی نامطلوبی هستند و جثه آن ها کوچک یا متوسط است، اما برخی از این سگ ها که به سرپرستی گرفته می شوند و در خانواده ها‌یی زندگی می کنند که می توانند آن ها را از لحاظ تغذیه تامین کنند به جثه بزرگتری بعد از سن بلوغ نیز می رسند و این مقایسه تاثیر تغذیه بر روی جثه و قوی بودن بدن سگ را بیان می کند، از این رو اگر شما نیز به هر علتی تمایل داشته باشید سگی با جثه قوی و درشت داشته باشید می توانید با ما همراه باشید تا شما را با بهترین غذاها برای سگ ها آشنا کنیم. قبل از این‌که به بررسی این موضوع بپردازیم ابتدا بهتر است از پیشینه نژاد سگ مورد نظر خود اطلاعاتی کسب کنید، زیرا قبل از تغذیه بحث ژن نیز بسیار مطرح است. اگر سگ شما پتانسیل درشت شدن نداشته باشد، شما نمی توانید با تغذیه حجم زیادی به آن ها بدهید و تنها می توانید تغییرات ظاهری کمی در ظاهر آن ها ایجاد کنید و نسبت به هم نوع آن ها، کمی جثه آن ها را درشت تر کنید، اما اگر شما پتانسیل درشت بودن دارد شما می توانید با تغذیه مناسب، تاثیر زیادی روی افزایش جثه آن ها بگذارید.

بهترین غذا برای درشت شدن سگ

از مهم‌ترین غذاهایی که می توانند روی درشت شدن جثه سگ تاثیر بگذارند مواد زیر هستند:

  • استفاده از غذاهایی که غنی از پروتئین هستند و می توانند به ماهیچه سازی آن ها کمک کنند.
  • استفاده از مکمل ها
  • استفاده از غذاهای خشک مخصوص و حاوی ویتامین
  • گوشت قرمز
  • گوشت مرغ
  • تخم مرغ
  • برنج و سیب زمینی
  • انواع میوه های سرشار از ویتامین
  • سبزیجاتی که حاوی پروتئین زیاد هستند.

تمامی این موارد در کنار هم جدا از این که می توانند سلامت بدن آن ها را تامین کنند، بلکه می توانند عضلات حیوان شما را تقویت کنند.

چگونه سگ را چاق کنیم؟

بهترین راهکار برای چاق کردن سگ ها دو مورد بسیار مهم است:

  • تغذیه
  • ورزش

مواردی که در بالا ذکر شد همگی برای چاق کردن سگ گزینه بسیار مناسبی هستند، اما نباید فراموش کنید که همانطور که باید از غذاهای مفید برای سگتان استفاده کنید، از استفاده از مواد مضر نیز باید اجتناب کنید، اما این مواد غذایی چه موادی هستند؟

برخی از آن ها غذاهایی هستند که شما شاید تصور نکنید که آن ها می توانند برای بدن سگ شما آسیب زا باشند و سبب تحلیل بدن آن ها شوند، برای مثال:

  • آواکادو از آن میوه هایی است که بین انسان ها بسیار محبوب است، در حالی‌که برای بدن سگ ها بسیار مضر است. زمانی‌که سگ ها آواکادو بخورند، خیلی سریع بدن آن ها واکنش نشان می دهد و آن ها این ماده غذایی را بالا می آورند. آواکادو دارای ماده غذایی پرسین است که جدا از ایجاد حس تهوع، باعث استفراغ نیز می شود، از این رو بدن سگ شما را ضعیف می کند.
  • تخم مرغ از مشتقات جانوری است که شاید تصور کنید برای سگ ها بسیار خوشمزه و جالب باشد، اما تخم مرغ خام سرشار از میکروب هایی است که ممکن است به بدن سگ شما آسیب برساند.

چگونه سگ را چاق کنیم؟

  • شاید تصور کنید میوه ها می توانند ویتامین ها، املاح و مواد معدنی سگ ها را تامین کنند، اما این باوری اشتباه است، البته نه در مورد تمام میوه ها بلکه برخی از آن ها، مثلا سیب، هلو و خرمالو برای سگ ها بسیار آزاردهنده است.
  • چای و قهوه این دو نوشیدنی محبوب در بین انسان ها، هر چند که بسیار قابل توجه هستند اما شاید تصور نکنید که چگونه می توانند مرگ سگ ها را رقم بزنند.
  • کاکائو، شکلات و دیگر مواد انرژی زا نیز تنها انرژی سگ ها را به صورت کاذب بالا می برند و ممکن است پس از دوره ای کوتاه سبب آسیب های قلبی شوند.

سگ ها نیز مانند ما انسان ها برای عضلانی شدن باید ورزش کنند و مواد غذایی لازم برای فرایند عضلانی شدن بدنشان را تامین کنند. یکی از ورزش هایی که می توانید سگتان را با آن وفق دهید، پیاده روی و گشت زنی است، البته فراموش نکنید که آن ها نباید بفهمند که در این کار اجباری وجود دارد و دید آن ها به این فرایند صرفا بازی و تفریح باشد. برخی از افراد روی به بازی های بسیار پر تحرک می آورند که تنها بدن را خسته می کنند و هیچ سودی ندارند، اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید بهتر است که با متخصصین دامپزشکی و مربیان این حوزه مشورت کنید، زیرا تحلیل انرژی برابر است با عدم توانایی لازم برای ورزش کردن و کم آوردن ماهیچه ها برای رشد و نمو. مورد مهمتر استفاده از جلیقه های سنگین است که حکم وزنه دارند و به مرور باید وزن آن ها را بیشتر کرد. شما می توانید بسته به سن و جثه سگ از جلیقه هایی که تقریبا یک سوم وزن سگ را دارند، استفاده کنید، البته در دفعات اول استفاده از جلیقه های سبک تر نیز ممکن است، سپس با طراحی گروهی از بازی ها، تردمیل، آویزان کردن وزنه، شنا کردن و …. سگ خود را برای تمرینات سخت تر آماده کرد.

چگونه سگ را چاق کنیم؟

بهترین غذا برای درشت شدن توله سگ

توله سگ ها این موجودات شگفت انگیز دوست داشتنی آماده هستند تا شما آن ها را به هر شکلی که می خواهید تربیت کنید، آن ها در سنی هستند که مانند خمیر برای فرم گرفتن آماده هستند، اما فراموش نکنید که معده کوچک آن ها پذیرای هر ماده غذایی نمی تواند باشد و رژیم غذایی آن ها با سگ های بالغ متفاوت است.
اگر قصد دارید توله سگ های شما درشت هیکل شوند و جثه قوی در بزرگسالی داشته باشند، می توانید از ترکیب شیر گاو با شیرین کننده هایی مثل شکر استفاده کنید تا این ترکیب خوشمزه را قبول کنند و بخورند. شما در این سن نمی توانید به آن ها گوشت و غذاهای مفید دیگری بدهید، جدا از این که معده آن ها پذیرای این مواد غذایی نیست و در هضم آن ها قوی عمل نمی کند بلکه این کوچولوهای دوست داشتنی شیر را به گوشت ترجیح می دهند.
هنگام استفاده از مکمل ها، ویتامین ها و املاح مورد نظر بدن باید به نژاد و نوع مکمل ها نیز توجه کنید که مناسب برای توله ها باشد. توله سگ های 6 الی 12 ماهه در دوره بسیار حساسی هستند که باید تمام رفتارهای آن ها کاملا روی اصول باشد، از این رو دامپزشکان توصیه می کنند که تا 18 ماهگی صبر کنید و سپس اقدام به ورزش آن ها کنید. در آخر فراموش نکنید که همه حیوانات از جمله سگ ها، حق زندگی دارند و ما اگر قرار است برنامه غذایی و ورزشی خاصی برای آن ها بگیریم تا طبق آن عمل کنند، آن ها نباید اذیت شوند و حکم بازی و سرگرمی باید برای آن ها داشته باشد. در این مطلب از سیب سعی شد درباره تمام باید و نباید های تغذیه سگ ها صحبت شود. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *