جمعه , 31 فروردین 1403 - 5:40 بعد از ظهر

ترک اعتیاد فوری

ترک اعتیاد فوری بیشتر از اینکه یک روش باشد، فقط یک شعار غلط به شمار می آید. در واقع این شعار با تیتر های متفاوت، مورد استفاده برخی از کلینیک های ترک اعتیاد برای تبلیغاتشان قرار می گیرد و متاسفانه برخی از معتادان که بیشترشان از طول درمان طولانی و اصولی، فراری اند و نا آگاهی و بی فکری دارند، به این روش غیراصولی و غلط روی می آورند. ترک اعتیاد باید طبق اصول تخصصی شده و تحت نظر پزشک در طول زمان، اتفاق بیوفتد تا برای فرد معتاد تاثیرگذاری داشته باشد.
 اما ترک اعتیاد فوری هیچ تضمینی ندارد که فرد معتاد  حداقل در عرض 4 روز، مواد را ترک کرده و از لحاظ جسمی و روحی، درمان شده باشد. در ترک اعتیاد فوری که یک روش کذب است، گاهی از داروهایی استفاده می شود که خود آن دارو اعتیاد آور است پس حتی احتمال دارد ترک اعتیاد فوری، نه تنها باعث ترک و سم زدایی بدن معتاد نشود بلکه آن فرد را به دارویی دیگر وابسته و یا معتاد کند به زبان ساده تر، ترک اعتیاد فوری یا یک روزه، از چاله به چاه افتادن است.
ترک اعتیاد فوری چیست؟

ترک اعتیاد فوری چیست؟

افرادی که از عنوان ترک اعتیاد فوری برای تبلیغات کلینیک های ترک اعتیادشان از این عنوان، ترک اعتیاد فوری استفاده می کنند بر این باورند که در روش ترک اعتیاد فوری، فرد معتاد در عرض حداقل 4 روز توسط تزریق برخی از مواد یا مصرف برخی از داروها برای سم زدایی بدن، بدنشان از مواد مخدر مصرفی سابقشان پاک می شود. در واقع آن ها دارند خودشان را گول می زنند، زیرا خودشان خوب می دانند که ترک اعتیاد موثر و اصولی، طی زمان با روش های اصولی برای سلامت جسم و روح، تحت نظر پزشک متخصص صورت می گیرد.
اما آنها فقط می خواهند با استفاده از این تیترهای زرد فقط به سود تبلیغاتی خود دست یابند. در ترک اعتیاد فوری علاوه بر این که هزینه بی جا پرداخت می شود، بلکه فرد معتاد پس از طی کردن روش ترک اعتیاد فوری و مواجه شدن با شکست در آن روش، نسبت به ترک اعتیاد نا امید و دل سرد می شود در صورتی که اگر ترک اعتیاد با روش های اصولی توسط فرد معتاد و مراجعه به کلینیک های معتبر و پزشک متخصص، صورت بگیرد نه تنها هزینه بی جا پرداخت نمی کند بلکه تاثیرگذاری چشم گیری در نتیجه، حاصل می شود.
ترک اعتیاد فوری و میزان موفقیت آن

ترک اعتیاد فوری و میزان موفقیت آن

در ترک اعتیاد فوری که حداقل 4 روز بیمار تحت نظر بوده، با استفاده از برخی داروها سرعت سم زدایی در بدن فرد معتاد، افزایش می یابد، آنتاگونیست همچون نالترکسان و نالوکسان، از این داروهای مورد استفاده در ترک اعتیاد فوری محسوب می شود. در واقع ترک اعتیاد فوری به تنهایی تاثیرگذاری مطلوب را ندارد علاوه بر اینکه فرد معتاد را با شکست مواجه می کند و باعث نا امیدی فرد در ترک اعتیاد می شود. استفاده از این روش باعث می شود با استفاده از برخی داروها در این روش ترک اعتیاد، معتاد به مصرف آن داروها وابستگی پیدا کند، زیرا یک سری از داروهای مورد استفاده در این روش، اعتیاد آور هستند. این روش بیشتر برای ترک اعتیاد کسانی که به متادون، اکسی کانتین وسولفات مورفین اعتیاد دارند، استفاده می شود. در اصل از روش ترک اعتیاد فوری باید در مقدمات ترک اعتیاد اصولی و طولانی مدت استفاده شود در واقع شرط اثرگذاری و مفید بودن ترک اعتیاد فوری این است که، پس از طی روش ترک اعتیاد فوری، بیمار تحت نظر باشد اینگونه علاوه بر اینکه سم زدایی و پاک شدن فرد از مخدر با سرعت بیشتری انجام می شود، اثرگذاری و مطلوب بودن در ترک مخدر هم دیده می شود.
ترک اعتیاد فوری و میزان موفقیت آن
در واقع در روش اصولی ترک اعتیاد مراحل زیر انجام می شود:
  • دریافت یک برنامه با روش های اصولی و تایید شده از سمت پزشکان و روانشناس ها
  • از بین بردن سموم بدن با استفاده از دارو
  • رفتار درمانی توسط روانشناسان
  • مراقبت های لازم بعد از تمام شدن طول درمان و ترک اعتیاد و تحت نظر بودن
ترک اعتیاد فوری و میزان موفقیت آن
با کمی فکر کردن و کسب اطلاعات در می یابیم که در روش ترک اعتیاد فوری، اصلا به کار گیری این مراحلی که در بالا ذکر شد، امکان ندارد؛ زیرا هرکدام نیاز به طول درمان خاص خود دارد، اما نا گفته نماند که به کارگیری روش ترک اعتیاد فوری در ابتدای ترک اعتیاد اصولی، باعث می شود فرد به دلیل مدت زمان کمی که خیال می کند ترک می کند، رغبت بیشتری برای ترک مواد نشان دهد.
اما این رغبت و میل تا جایی ادامه دارد که بعد از گذراندن روش ترک اعتیاد فوری، پروسه ترک متوقف نشود و بیمار از روش اصولی ترک و تحت نظر بودن پزشکان و روانشناسان، بهره ببرد تا پروسه ترک مواد مخدر با موفقیت انجام شود در غیر این صورت فرد به دامان مصرف مواد مخدر باز می گردد. در این مقاله از مجله اینترنتی سیب سعی کردیم هر آنچه که نیاز است در رابطه با تبلیغات دروغین برخی از کلینک های ترک اعتیاد صحبت کنیم. به امید روزی که هیچ کس درگیر این بلای خانمان سوز نباشد.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳