جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 9:06 قبل از ظهر

انواع نژاد سگ موجود در ایران

سگ ها از جمله حیواناتی به شمار می آیند که سالیان سال در کنار انسان ها زندگی آرام و بی دردسری را داشته اند. این حیوان که در فرهنگ ما ایرانیان با عنوان حیوانی با وفا شناخته می شود نقش مهم و موثری را در نگهبانی، برقراری امنیت از طریق یافتن مواد مخدر و نجات انسان ها در زیر آوار دارند. سگ ها در نژادهای مختلفی موجود هستند، ولی تمامی این نژادها قابلیت زندگی در ایران را ندارند. به خاطر همین تعداد محدودی از نژادهای سگ در ایران یافت می شود. البته در برخی از مواقع فروشنده ها تنها زیبایی این حیوان را در نظر می گیرند و بدون دقت به آب و هوا نژاد آن را در ایران گسترش داده اند. در هر حال در این متن قصد داریم به معرفی انواع نژاد سگ موجود در ایران بپردازیم. از شما دعوت می کنیم برای اطلاع از آن سیب را تا پایان این متن همراهی نمایید.

تشخیص نژاد سگ از روی عکس

تشخیص نژاد سگ از روی عکس

تشخیص انواع نژاد سگ موجود در ایران به تخصص بالایی نیاز ندارد. در این متن با معرفی فاکتورهایی امکان تشخیص نژاد سگ از روی سگ را برایتان فراهم خواهیم کرد.
نژاد شیتزو: سگ شیتزو از جمله نژادهای مناسب برای زندگی در آپارتمان است، چرا که این سگ جثه کوچکی داشته و بسیار آرام است. سگ های شیتزو ظاهری عروسکی و فانتزی دارند. موهای بلند آن ها از جمله مهمترین مشخصه هایشان به شمار می آید.
نژاد ژرمن شپرد: سگ های ژرمن شپرد از جمله باهوش ترین و قابل آموزش ترین نژاد سگ است که در ایران نیز این نژاد یافت می شود. سگ های ژرمن سگ هایی مهربانی هستند که برای شناسایی مواد مخدر یا افراد مجروج در عملیات های مختلف کاربرد دارند.

تشخیص نژاد سگ از روی عکس

سگ تریر: سگ تریر با موهایی سفید از جمله نژادهای مناسب برای نگهداری در آپارتمان است. این سگ جثه کوچکی دارد که بسیار بازیگوش است. از این رو برای نگهداری در آپارتمان به آموزش و مراقبت ویژه ای نیاز خواهد داشت. سگ های تریر شکارچی های خوبی هستند. از این رو نگهداری پرنده در کنار سگ تریر توصیه نمی شود.

تشخیص نژاد سگ

نژاد سیبری سگ هاسکی: سگ های هاسکی با ظاهری زیبا از جمله سگ های موجود در ایران به شمار می آیند. این سگ ها به گرگ های قطبی شباهت دارند. سگ هاسکی سگی درشت اندام و بازیگوش است که برای نگهبانی گزینه مناسبی نیست. هاسکی های در مناطق سردسیر زندگی می کنند، ولی متاسفانه سودجویانی پای این نژاد را در ایران باز کرده اند. به همین خاطر پیشنهاد می دهیم که با عدم خرید سگ هاسکی از زاد و ولد بیش از حد آن ها جلوگیری نمایید.
نژاد پامرانین: سگ های جیبی و کوچک پامرانین مورد علاقه بسیاری از ایرانیان هستند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که این سگ ها به خوبی محل دستشویی شان را یاد نخواهند گرفت. از جمله مشخصه های مهم این سگ موهای پفی کرده و نرمشان است.

تشخیص نژاد سگ
نژاد روتوایلر: روتوایلر از دیگر انواع نژاد سگ موجود در ایران به شمار می آید که جثه بزرگی دارد. این سگ برای نگهبانی گزینه ای ایده آل است، چرا که هوش بالایی برای آموزش دارد
نژاد دوبرمن: نژاد دوبرمن از جمله نژادهای ایرانی است که برای نگهبانی به انسان ها کمک می کنند. سگ های دوبرمن سگ هایی خشن هستند که با دیگر حیوانات میانه خوبی ندارند. البته اگر سگ نژاد دوبرمن به درستی تربیت نشود، برای صاحبش نیز خطر ساز خواهد بود.
سگ تازی: سگ های تازی سگ های شکاری هستند که از جمله سگ های بومی ایران به حساب می آیند. حتی وجود این سگ را در نگاره های قدیمی ایران می توان یافت. از جمله مشخصه های سگ تازی جثه بزرگ و ترسناک آن ها است. این سگ ها به عنوان نگهبان در گله ها کاربرد دارند.
سگ قفقازی شاهسون: این سگ نیز از دیگر سگ های بومی ایران به شمار می اید که زادگاه اصلی آن شهر اردبیل است.

تشخیص نژاد سگ

کلام آخر

سگ های اصیل ایرانی به چهار یا پنج نژاد محدود می شوند، ولی امروزه انواع نژاد سگ موجود در ایران بسیار بیشتر شده است. برخی از این سگ های برای نگهبانی، برخی دیگر برای نگهداری در آپارتمان و برخی نیز برای عملیات های نجات یا پلیسی مناسب هستند. از این رو در متن فوق به معرفی نژادهای موجود در ایران و ویژگی های ظاهری و کاربرد هر یک از آن ها پرداختیم. این نکته را به خاطر داشته باشید که حیوانات بازیجه ما انسان ها نیستند. پس در مرحله اول سلامتی و امنیت آن ها را در اولویت قرار دهید. خرید سگ مسئولیت های بیشماری را برای شما به دنبال خواهد داشت. بنابراین در ابتدا این مسئولیت ها را بسنجید. در صورتی که احساس کردید از پس چنین مسئولیت هایی بر می آیید، نسبت به خرید مناسبترین نژاد سگ با شرایط خود اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳