پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 6:09 بعد از ظهر

سیگاری چیست

همانطور که می دانید، مواد مخدر انواع مختلفی دارد که بر اساس میزان اثرگذاری، میزان عوارض ناشی از مصرف و … طبقه بندی می شوند. سیگاری نیز جزء همین مواد مخدر به شمار می رود و همچنین از مخدرات قوی، محسوب می شود. حشیش، نام دیگر سیگاری است که احتمالا این نام بیشتر به گوشتان خورده است و برایتان آشنا است. در واقع، حاصل فشار دادن و فشرده شدن تریکوم گیاه شاهدانه، حشیش یا همان سیگاری است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، همچنین ماریجوانا، از برگ های خشک شده همین گیاه شاهدانه به دست می آید.
گیاه شاهدانه اغلب در کشورهای پاراگوئه، مراکش و افغانستان کشت می شود. مخدر سیگاری به رنگ قهوه مایل به سبز یا سبز رنگ، مانند است. سیگاری یا حشیش که اغلب در بین جوانان مصرف می شود، از طریق رول کردن آن در کاغذ یا خوردن آن به همراه ماده ای خوراکی به مصرف می رسد. سیگاری یا همان حشیش به نسبت طرز مصرف آن، طول مدت اثرگذاری متفاوت خود را دارد، طول مدت اثرگذاری بعد از مصرف سیگاری از روش بلعیدن، از 3 ساعت تا 5 ساعت مشخص شده تا به اوج اثرگذاری برسد و همچنین طول مدت اثرگذاری بعد ار مصرف سیگاری از روش دود کردن آن، تا 2 ساعت تعیین و تجربه شده است.
گراس یا سیگاری چیست و چه عوارضی دارد؟

گراس یا سیگاری چیست و چه عوارضی دارد؟

سیگاری یا گراس از گیاه شاهدانه تهیه می شوند. گیاه شاهدانه دارای تریکومی است که با کوبیدن و فشرده کردن آن، یکی از انواع قوی مواد مخدر یعنی سیگاری یا گراس، تولید می شود. نا گفته نماند که ماریجوانا یا همان گل نیز، از گیاه شاهدانه تولید می شود. نام دیگر این نوع ماده مخدر، حش یا حشیش است که معمولا این نام آشنا تر است. از آنجایی که مصرف گراس یا سیگاری، دلیل احساس سرخوشی و لذت بیش از حد در فرد مصرف کننده می شود، فرد مصرف کننده پس از هربار مصرف بازهم میل به مصرف سیگاری دارد، که البته از یک مرحله به بعد به دلیل اینکه بدن فرد معتاد به گراس یا سیگاری، به میزان دوز مصرفی مواد عادت کرده، احساس سرخوشی اولیه در فرد بروز داده نمی شود.
بنابراین فرد معتاد برای حفظ لذت و سرخوشی ناشی از مصرف سیگاری یا گراس، میزان دوز مصرفی خود را افزایش می دهد، بنابراین عوارض ناشی از مصرف مواد هم در فرد، افزایش می یابد. همانطور که می دانید مصرف هر نوع مواد مخدری عوارضی را در پی دارد، اما مصرف گراس یا سیگاری یا همان حشیش، عوارض بیشتری به نسبت مصرف سایر مواد مخدر دارد زیرا مصرف این نوع ماده مخدر بیشترین تاثیر را برروی مغز مصرف کننده، می گذارد. در ادامه با عوارض بیشتر مصرف سیگاری یا گراس، آشنا شوید.
گراس یا سیگاری چیست و چه عوارضی دارد؟
عوارض ناشی از مصرف گراس یا سیگاری:
  • زیاد شدن خطر بیماری اسکیزوفرنی در افراد آسیب پذیر
  • دارای مشکل در فکر کردن و حل مسائل متفاوت
  • درک تحریف شده به طور مثال رنگ ها را، پررنگ تر از حالت واقعی شان می بینند.
  • از بین رفتن تعادل در حرکت
  • خشکی دهان
  • قرمزی چشم
  • اختلال در حافظه
  • افزایش اشتها که به اشتها گاوی معروف است.
  • افزایش ضربان قلب
البته نا گفته نماند که تعداد این عوارض بسیار هستند که ما در بالا از مهم ترین و شایع ترین عوارض این مواد، برای شما ذکر کردیم.
گراس یا سیگاری چیست و چه عوارضی دارد؟

سیگاری بنگ چیست

سیگاری بنگ از مواد مخدر قوی و محبوب بین معتادان محسوب می شود. سیگاری بنگ از گیاه شاهدانه نیز تهیه می شود که اغلب گیاه شاهدانه در کشور افغانستان و پاکستان کاشت و برداشت می شود. کاشت این گیاه در بهار صورت می گیرد. در واقع سیگاری بنگ، همان سیگاری، حشیش و گراس است و تفاوتی جز در نام شان با هم ندارند. ترکیب رنگ های سبز، قهوه و خاکستری، رنگ سیگاری بنگ است. مصرف سیگاری بنگ، دلیل به وجود آمدن سرخوشی و بی خیالی در فرد مصرف کننده می شود بنابراین وابستگی ناشی از مصرف سیگاری بنگ یا همان حشیش، از نوع روانی است؛ زیرا مغز و سلول های مغز را هدف گرفته است.
به طوری که با هر بار مصرف سیگاری بنگ، ملیون ها سلول مغزی میمیرند و از بین می روند، بنابراین ترک ناگهانی مصرف سیگاری بنگ یا همان حشیش بیشتر عوارض روانی دارد. به طور مثال بی قراری، بی خوابی، افزایش قابلیت تحریک پذیری و … از این عوارض روانی محسوب می شوند، اما این به این معنا نیست که عوارض جسمی در مصرف کنندگان سیگاری بنگ دیده نشود، عوارض جسمی مصرف ای مواد شامل، قرمز شدن سفیدی چشم، زیاد شدن ضربان قلب، خشکی دهان و … است. اندازه اثرگذاری مصرف سیگاری بنگ به عامل های متعددی وابسته است.
گراس یا سیگاری چیست و چه عوارضی دارد؟
سابقه میزان مصرف همین مخدر توسط فرد، محلی که در آن مصرف مواد، صورت می گیرد، میزان تی اچ سی داخل سیگار، انتظار ها و توقعاتی که فرد مصرف کننده بعد از مصرف سیگاری بنگ دارد، مصرف این ماده با سایر مواد مثل الکل، از این عوامل اثرگذاری محسوب می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیگاری می توانید با کارشناسان مجله اینترنتی سیب تماس حاصل نمایید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *