شنبه , 6 مرداد 1403 - 12:31 بعد از ظهر

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری یکی از پوشش های محبوب برای دیوار است. از این پوشش می توان برای فضاهای مختلف خانه، محل کار، فروشگاه و … استفاده کرد. در این مطلب می خواهیم به انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب بپردازیم.

عوامل موثر در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

یکی از فضاهای خصوصی در خانه که اهمیت بسیاری دارد اتاق خواب است که در چیدمان و دکوراسیون داخلی آن باید تا حد امکان دقت کرد. انتخاب صحیح کاغذ دیواری از نظر رنگ، جنس و غیره می تواند تاثیر بسیاری در آرامش افراد داشته باشد از این رو در هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به نکات زیر توجه کرد.

عوامل موثر در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری که برای اتاق خواب استفاده می شود باید فضایی مناسب با روحیه افراد ایجاد کند از این رو تا حد امکان باید از رنگ های تند و درخشان دوری کرد زیرا این نوع رنگ ها می توانند در کیفیت خواب تاثیر گذار باشند. استفاده از رنگ های گرم برای اتاق خواب بهترین گزینه است به عنوان مثال رنگ های کرم، طلایی، آجری و نارنجی می توانند محیطی گرم و صمیمی ایجاد کنند. البته باید به این نکته توجه کرد که سن افراد برای انتخاب رنگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب
در واقع رنگ به صورت مستقیم می تواند روی رفتار و احساسات افراد تاثیر داشته باشد و از آن جایی که بیشتر وقتتان در اتاق خواب صرف می شود به محیطی آرامش بخش نیاز دارید. رنگ های خنثی و پاستلی انتخاب بسیار مناسبی هستند که علاوه بر زیبایی حس آرامش را به افراد القا کرده و با اکثر دکوراسیون ها هماهنگی دارند.

مدل و طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

مدل و طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

استفاده از طرح هایی ساده با رنگ ملایم می تواند فضای اتاق خواب شما را آرامش بخش کند. طرح های ساده موجود در بازار مناسب هر سلیقه و دکوراسیونی هستند. در بازار انواع بسیاری از طرح ها و الگوهای کاغذ دیواری وجود دارد که به صورت متفاوتی می توانند بر فضا و چشم تاثیر بگذارد.

مدل و طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

برخی از طرح ها کلاسیک و برخی مدرن هستند که با توجه به سلیقه و دکور اتاق می توان یکی از این سبک ها را انتخاب کرد. انتخاب طرحی مناسب می تواند در بزرگتر یا کوچکتر نشان دادن فضا تاثیر بسیاری داشته باشد. طرح های کاغذ دیواری بسیار متنوع هستند که در زیر به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

مدل و طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

طرح های انتزاعی کاغذ دیواری اتاق خواب

این طرح ها بیشتر برای اتاق خواب هایی استفاده می شوند که از سبک های مدرن الهام گرفته اند، شکل های انتزاعی توجه افراد را به خود جلب کرده و ممکن است روند خواب را دچار اختلال کند به همین دلیل توصیه می شود از این تصویرها برای پشت تخت خواب استفاده شود و برای بقیه دیوارها کاغذ دیواری ساده به کار برد.

طرح های انتزاعی کاغذ دیواری اتاق خواب

طرح های طبیعی و گلدار کاغذ دیواری اتاق خواب

این مدل کاغذ دیواری ها از طبیعت الهام گرفته اند و می توانند جلوه زیبایی به اتاق خواب دهند. این طرح ها به دلیل شکل غیر رسمی و خودمانی که دارند بسیار مناسب اتاق خواب می باشند.

طرح های طبیعی و گلدار کاغذ دیواری اتاق خواب

طرح های کلاسیک

پرطرفدارترین نوع کاغذ دیواری است که سبب ایجاد فضایی لوکس و رسمی می شود.

سایز الگو های موجود در کاغذ دیواری

سایز الگو های موجود در کاغذ دیواری

بهتر است برای اتاق خواب از کاغذ دیواری هایی استفاده شود که روی آن ها الگوهای کوچک وجود دارد هرچند الگوهای بزرگ جذابیت بیشتری دارند اما سبب می شوند فضای اتاق خواب کوچکتر جلوه کند.

مطلب پیشنهادی

پرفروش‌ترین طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

پرفروش‌ترین طرح کاغذ دیواری اتاق خواب

دنیای مد هر روز تغییر می‌کند. اما برخی طرح‌های کاغذ دیواری هستند که هیچ گاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *