جمعه , 31 فروردین 1403 - 3:10 بعد از ظهر

کشورهای اسکاندیناوی

اسکاندیناوی در واقع یک شبه جزیره در شمال اروپا است. بزرگ ترین شبه جزیره ی اروپا، اساندیناوی است. منطقه ی اسکاندیناوی از بالای قطب شمال تا سواحل بالتیک ادامه دارد. کشورهای اسکاندیناوی شامل پنج کشور است که خود را مجزا از سایر کشورهای اروپایی می دانند. کشورهای اسکاندیناوی ارتباط نزدیکی با یک دیگر دارند. در ادامه در رابطه با کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه ی اسکاندیناوی بحث خواهیم کرد.

کشورهای حوزه اسکاندیناوی

کشورهای اسکاندیناوی دو دسته هستند. اول کشورهای حوزه اسکاندیناوی که از لحاظ جغرافیای به یک دیگر نزدیک هستند. دوم کشورهای اسکاندیناوی که از لحاظ فرهنگی به یک دیگر نزدیک هستند و اسکاندیناوی بزرگ یا نودریک را تشکیل می دهند.

کشورهای حوزه اسکاندیناوی که از لحاظ جغرافیایی به یکدیگر نزدیک هستند شامل سه کشور سوئد، نروژ و دانمارک هستند. اما سه کشور فنلاند، ایسلند، جزایر فارو هم به سه کشور دانمارک، نروژ و سوئد اضافه می شود. بنابراین کشورهای اسکاندیناوی فرهنگی ۶ کشور و کشورهای اسکاندیناوی جغرافیایی ۳ کشور هستند. البته باید گفت جزایر فارو جزئی از کشور دانمارک هستند که اعلام خود مختاری کرده اند.

کشورهای حوزه اسکاندیناوی

کشورهای اسکاندیناوی کدامند؟ معرفی ۵ کشور اسکاندیناوی

همان طور که گفته شد کشورهای اسکاندیناوی شامل سه کشور دانمارک، نروژ و سوئد است. این سه کشور از لحاظ جغرافیایی، فرهنگی، و… به یک دیگر بسیار نزدیک هستند. جزایر فارو دانمارک هم که اعلام خود مختاری کرده اند را هم نباید از قلم انداخت. اما ایسلند و فنلاند و جزایر فار که از لحاظ فرهنگی به این کشورها نزدیک هستند، اسکاندیناوی فرهنگی را تشکیل می دهند. کشورهای اسکاندیناوی فرهنگی با هم فاصله جغرافیایی دارند ؛در مجموع این کشورها به منطقه نودریک معروف شده اند.

در این قسمت ابتدا سه کشور اسکاندیناوی که از لحاظ جغرافیایی به یک دیگر نزدیک هستند را معرفی می کنیم. بعد از دو کشور دیگر حوزه ی نودریک یا اسکاندیناوی بزرگ را معرفی می کنیم.

کشورهای حوزه اسکاندیناوی

نروژ

یکی از کشورهای توریستی زیبا در جهان نروژ است. نروژ یکی از اعضای اصلی کشورهای اسکاندیناوی یا حوزه اسکاندیناوی است. این کشور بین اقیانوس اطلس شمالی و دریای شمال قرار گرفته است. مساحت کشور نروژ بیش از ۳۲۳ هزار کیلومتر است. نروژ بیش از ۲۵ هزار کیلومتر خط ساحلی دارد. ارتفاعات بلند، رشته کوه های نا هموار در کنار یخ بندان های بزرگ از توپوگرافی های زیبای نروژ است. دشت های حاصل خیز بین یخ بندان ها از زیبایی های این کشور است.

آب هوای مطبوع و دلپذیر در خط ساحلی به خاطر جریان آتلانتیک شمالی هر توریستی را به خود جذب می کند. جالب است بدانید کشور نروژ آب و هوای سرد و مرطوب دارد اما خط ساحلی آن از هوای مطبوع دارد.

سوئد

سوئد هم عضو اصلی کشورهای اسکاندیناوی است. این کشور از غرب با نروژ و از شرق با فنلاند هم مرز است و بین دریای بالتیک و خلیج بوتیکا قرار دارد. کشور توریستی سوئد ۴۵۰ هزار کیلومتر مساحت دارد و ۳ هزار کیلومتر خط ساحلی دارد. مناطق مرتفع با کوه های بلند در مناطق غربی از ویژگی های توپوگرافی سوئد است. مرتفع ترین قلعه سوئد کوه کیناکا در شمال غربی سوئد است. بیش از ۱۱ میلیون جمعیت در سوئد زندگی می کنند که اکثرا مسیحی هستند.

کشورهای حوزه اسکاندیناوی    

دانمارک

دانمارک که به عنوان شادترین کشور اروپا شناخته شده است هم عضو اصلی اسکاندیناوی است. دانمارک از طرف شمال با آلمان هم مرز است. دانمارک هم بیش از ۷ هزار کیلومتر خط ساحلی دارد. کشور دانمارک بیش از ۴۳ هزار کیلومتر دارد، البته جزایر فارو و.. که اعلام خودمختاری کرده اند را هم می توان به مساحت دانمارک اضافه کرد. آب هوای دانمارک هم معتدل است اما در فصل زمستان بادهای سرد دارد. کپنهاگ به عنوان پایتخت این کشور معرفی شده است.

فنلاند

همان طور که گفته شد، فنلاند عضو اسکاندیناوی بزرگ است و از لحاظ فرهنگی با کشورهای اسکاندیناوی مشترک هستند. همسایگان فنلاند روسیه، سوئد و نروژ هستند، مساحت فنلاند بیش از ۳۳۸ هزار کیلومتر است و بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد و در امتداد دریای بالتیک، خلیج بتنیا و خلیج فنلاند قرار دارد. پایتخت فنلاند هلسینکی است.

کشورهای اسکاندیناوی کدامند؟ معرفی ۵ کشور اسکاندیناوی

فنلاند دارای دشت های کم و دریاچه های بسیار است. بالاترین نقطه فنلاند بیش از ۱۲۰۰ متر ارتفاع دارد . فنلاند با اینکه عرض جغرافیای زیادی دارد اما بسیار معتدل است. به دلیل داشتن آتلانتیک شمالی و دریاچه های متعدد از هوای فنلاند معتدل شده است. فنلاند بیش از ۶ میلیون جمعیت دارد که اکثرا مسیحی هستند و به زبان فنلاندی و سوئدی صحبت می کنند. اقتصاد فنلاند با صنایع مخابراتی و الکتریکی رونق گرفته است.

ایسلند

ایسلند یک جزیره است که عضو اسکاندیناوی بزرگ است. این کشور در حلقه قطب شمال و در اقیانوس شمالی، اقیانوس اطلس و جنوب غربی گرینلند و غرب ایرلند قرار دارد. مساحت ایسلند بیش از ۱۰۳ هزار کیلومتر است و ۵ هزار کیلومتر خط ساحلی دارد. ایسلند به عنوان پرآتش فشنان ترین کشور دنیا شناخته شده است. این کشور پر از منابع گوگرد، سنگ فرش ها و دره ها و آبشار است.

ایسلند آب و هوای معتدل دارد اما زمستان های بادی و تابستان مرطوب دارد. ایسلند فقط ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر آنان مسیحی هستند. ایسلند را به عنوان کم جمعیت ترین کشور جهان می شناسند. اقتصاد ایسلند با ماهیگیری، گردشگری و نیروگاه های ابی رونق گرفته است.

کشورهای اسکاندیناوی کدامند؟ معرفی ۵ کشور اسکاندیناوی

سخن آخر

همان طور که گفته شد اسکاندیناوی به دو بخش جغرافیایی و فرهنگی تقسیم شده است. اسکاندیناوی بزرگ به منطقه نودریک معروف است و شامل ۵ کشور است. اما اسکاندیناوی اصلی سه کشور نروژ، سوئد و دانمارک است. اگر قصد مهاجرت دارید، بقیه مطالب سیب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳