شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 5:40 قبل از ظهر

دکوراسیون خانه با موکت و فرش

تغییر دکوراسیون خانه با موکت و فرش یک تغییر مقرون به صرفه بوده و با انتخاب یک موکت طرح دار و یک تکه فرش می توان از فضای دلنشین و دکوراسیون بی نظیر لذت برد. البته دکوراسیون خانه با فرش یا موکت دارای قوانین مجزا است. برای مثال دو نوع موکت در بازار وجود دارد که الیاف نوع اول نسبت به الیاف نوع دوم بلندتر بوده و از ظاهر زیبایی برخوردار است.
ولی این نوع موکت گزینه مناسبی برای ترکیب موکت و فرش برای دکوراسیون خانه نیست. بنابراین برای موکت زیر فرش باید از موکت پرز کوتاه استفاده کرد. کف‌پوش خانه بایستی بیشتر از سایر اجزای منزل با فرش هماهنگ باشد. پس موکت های طرح دار و پرز بلند به فرش نیازی ندارند. اما موکت های ساده و رنگ خنثی با پرز کوتاه بهترین گزینه برای زیر فرش هستند. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.
اصول ست کردن ترکیب رنگ موکت با فرش

اصول ست کردن ترکیب رنگ موکت با فرش

هارمونی یکی از اصول اولیه یا اصول ست کردن دکوراسیون خانه با موکت و فرش یا ترکیب رنگ موکت و فرش است. البته چنین ویژگی در رنگ لوازم، طرح، بافت و جنس لحاظ می گردد. پس در بیشتر خانه های ایرانی ترکیب رنگ و موکت نصب شده از اهمیت بالایی برخوردار است. این ایده ها در کاتالوگ های خارجی درج نشده و چنین طراحی هایی مختص به منازل ایرانی است. در اینجا هدف ست کردن ترکیب رنگ موکت با فرش است. بنابراین در آلبوم موکت های امروزی هر نوع رنگی از خنثی گرفته تا گرم و سرد یافت می شود. پس برای زیباتر و بهتر دیده شدن فرش باید رنگ زمینه آن با رنگ موکت هماهنگی داشته باشد.
در تولید فرش ایرانی برای تغییر دکوراسیون خانه با موکت و فرش از تعدادی بالا رنگ نخ استفاده می گردد که قالب و رنگ اصلی از معیارهای کلیدی در خط تولید است. پس رنگ موکت بدون در نظر گرفتن طرح بایستی بسته به رنگ زمینه فرش انتخاب شود.
اصول ست کردن ترکیب رنگ موکت با فرش
البته برخی از رنگ ها متضاد و برخی دیگر مکمل هستند. در نتیجه قرارگیری رنگ ها به صورت صحیح در کنار هم می تواند تناسب دکوراسیون منزل را تضمین کرده و فضا را لوکس تر و شیک تر به نمایش بگذارد. پس برای اطلاع از اصول ست کردن ترکیب رنگ موکت با فرش بایستی در مرحله نخست رنگ فرش را مشخص نمود.

رنگ موکت برای فرش قرمز

رنگ قرمز یا لاکی یک رنگ چشم نواز و گیرا بوده که فضا را کوچک تر از حد نرمال نشان می دهد و گرمای خاصی به محیط می بخشد. پس در اتاق های کم نور می توان از فرش قرمز سنتی استفاده کرد و برای کنترل تأثیر رنگ قرمز روی فضا، رنگ های روشن تر را برای رنگ موکت برگزید. همچنین فرش قرمز عمق زیادی به فضا بخشیده و با انتخاب رنگ سفید می توان جذابیت محیط را دو برابر کرد. پس برای فرش قرمز باید از موکت هایی به رنگ خاکستری روشن، طوسی، خاکی و کرم استفاده نمود. البته استفاده از موکت با رنگ های سرد همچون آبی و سبز در کنار فرش با رنگ قرمز هماهنگی داشته و ترکیب رنگ کاملاً جسورانه است.
اصول ست کردن ترکیب رنگ موکت با فرش

رنگ موکت برای فرش آبی

فرش های به رنگ آبی یا آبی فیروزه ای از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند. البته در برخی طرح ها تعداد نخ های آبی به کار رفته زیاد بوده و زمینه فرش را یکدست آبی نشان می دهد. پس برای موکت زیر فرش های به رنگ آبی باید از رنگ های گرم مانندقهوه ای تیره، خاکستری روشن و تیره استفاده کرد.
رنگ موکت با فرش کرم

رنگ موکت با فرش کرم

فرش های به رنگ کرم جزء رنگ های خنثی و گرم بوده که از تناژ مایل به سفید تا زرد برخوردار هستند. پس برای ست کردن فرش کرم با موکت هیچ محدودیتی وجود نداشته و تقریباً با همه رنگ ها هارمونی دارد. همچنین طیف رنگ های متضاد و مکمل جهت ست کردن با رنگ کرم بدون مشکل و ایده آل هستند. البته اگر رنگ موکت با زمینه فرش کاملاً هماهنگ باشد، به هیچ عنوان آزار دهنده نبوده و چشم را خسته نمی کند. بنابراین دکوراتیوها این رنگ را رنگ همه کاره می نامند و رنگ کرم را با تمام رنگ ها ست می نمایند.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳