پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 12:30 بعد از ظهر

راهنمای خرید فرش پذیرایی

یکی از مهمترین نقاطی که در منازل با استفاده از فرش پوشانده می شود، پذیرایی است. در اکثر موارد فرش هایی که برای پذیرایی استفاده می شوند نسبت به سایر فرش ها زیباتر انتخاب می‌شوند و حتی در برخی از منازل که در داخل اتاق ها هیچگونه فرشی وجود ندارد سعی می شود برای قسمت پذیرایی فرش های زیبا خریداری شود. در هنگام خرید فرش برای پذیرایی باید به نکات مختلفی دقت کرد برای مثال فرش پذیرایی باید با دکوراسیون داخلی منزل و همچنین ابعاد داخلی پذیرایی تناسب داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید فرش پذیرایی بپردازیم.

راهنمای خرید فرش پذیرایی متناسب با چیدمان

راهنمای خرید فرش پذیرایی متناسب با چیدمان

در مرحله اول یکی از مهمترین مواردی که برای خرید فرش پذیرایی باید به آن دقت زیادی شود، چیدمان داخلی منزل است. اگر دکوراسیون داخلی شما به سبک مدرن است، بهتر است از فرش های مدرن برای پذیرایی استفاده کنید اما اگر دکوراسیون داخلی به سبک سنتی و قدیمی است استفاده از فرش های سنتی و قدیمی پیشنهاد می شود.
یکی از مهمترین تفاوت هایی که بین انواع مختلف فرش سنتی و مدرن وجود دارد، تفاوت در طرح و رنگ آنهاست. در فرشهای سنتی معمولاً از ترنج استفاده شده است در حالی که در فرشهای مدرن هیچگونه ترنجی وجود ندارد. به صورت کلی می توانید با توجه به مدرن و کلاسیک بودن سبک منازل خود، انواع متفاوت فرش ها را انتخاب کنید.
دومین نکته ای که در مورد فرش باید به آن توجه کرد، این است که اگر دکوراسیون داخلی منزل شما بیش از اندازه شلوغ است بهتر است از فرش هایی با طرح های ساده تر برای کف منزل استفاده شود. فرش های ساده می‌تواند تا حدود زیادی به دلباز تر شدن دکوراسیون منازل شلوغ کمک کنند و از شلوغی بیش از اندازه منزل جلوگیری می کنند.

راهنمای خرید فرش پذیرایی متناسب با چیدمان
دقت به رنگ موادی که در دکوراسیون داخلی استفاده شده اند می تواند تا حدود زیادی به انتخاب بهتر شما کمک کند. فرش باید با رنگ محصولاتی مانند پرده و مبل همخوانی داشته باشد به همین دلیل باید حتما توجه کنید که رنگ فرش شما با رنگ مبل و پرده همخوانی و هماهنگی دارد.
برای مثال در اکثر موارد رنگ هایی مانند خاکستری و بژ به دلیل دارا بودن حالت خنثی با اغلب رنگ های پرده و مبلمان متناسب هستند و می توانند با آن ها مورد استفاده قرار بگیرند. در صورتی که استفاده از رنگ خاکستری و بژ را دوست ندارید، باید به ایجاد هارمونی با دکوراسیون داخلی توجه داشته باشید.
در برخی از موارد ممکن است چیدمان داخلی منزل شما به گونه‌ای باشد که نور طبیعی کمتر به داخل منزل بتابد. در این گونه موارد استفاده از رنگ های روشن باعث می شود فضای داخلی خانه روشن تر نشان داده بشود و به علاوه باعث می‌شود افرادی که آن را مشاهده می‌کنند فکر کنند که فضای داخلی خانه بزرگ تر از فضای اصلی آن است.‌
اگر منزل شما دارای چیدمان نورگیر و بزرگ است، می‌توان از رنگ های تیره بنا بر سلیقه استفاده نمود اما باز هم استفاده از رنگ های روشن برای فرش پذیرایی بیشتر توصیه می شود.

راهنمای خرید فرش، نکات مهم انتخاب سایز فرش

راهنمای خرید فرش، نکات مهم انتخاب سایز فرش

یکی دیگر از مواردی که در هنگام انتخاب فرش پذیرایی باید به آن توجه ویژه‌ای شود ابعاد و سایز فرش است. در زمان های قدیم در کف خانه از موادی مانند موزاییک و یا سیمان استفاده می شد و همین موضوع باعث می شد افراد حتماً تمامی نقاط خانه را با استفاده از فرش بپوشانند اما امروزه استفاده از روش قدیمی چندان رواجی ندارد و بهتر است از روش های جدید برای انتخاب ابعاد فرش پذیرایی استفاده شود.
ابعاد فرش پذیرایی باید به گونه‌ای در نظر گرفته شوند که پایه جلوی مبل روی فرش پذیرایی قرار بگیرد و بقیه قسمت های مبل بیرون از فرش باشد به گونه ای که قسمت های کناری دیوارها بدون فرش باشد. برای مثال با توجه به ابعاد مبل مورد استفاده در پذیرایی می توانید در حدود ۵۰ الی ۸۰ سانتیمتر از کناره های سالن را بدون فرش بگذارید.

راهنمای خرید فرش، نکات مهم انتخاب سایز فرش
با توجه به اینکه امروزه از سرامیک برای کف منازل استفاده میشود بدون فرش بودن این قسمت ها هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی‌کند و زیبایی و چشم نوازی خاصی دارد، به علاوه اگر ابعاد فرش پذیرایی کمی کوچکتر از ابعاد پذیرایی باشد فضای داخلی منزل تا حدودی بزرگتر نشان داده می‌شود و با توجه به کوچک بودن آپارتمان های امروزی این موضوع می‌تواند تا حدودی برای بزرگتر نشان دادن فضای پذیرایی کارآمد باشد.
در منازل با اندازه خیلی بزرگ از آنجا که نمی‌توان تمامی کف منزل را با استفاده از فرش پوشاند، می‌توان تنها در میان قسمت هایی که مبل ها کنار یکدیگر چیده شده‌اند، از فرش پذیرایی استفاده کرد و سایر قسمت ها بدون فرش باشند. به صورت کلی انتخاب ابعاد مختلف فرش به نظر شخصی فرد بستگی دارد، اما انتخاب ابعاد مناسب برای زیباتر نشان داده شدن فضا لازم و ضروری است. با مجله اینترنتی سیب شما نه تنها یک راهنمای خرید فرش پذیرایی، که یک دفترچه راهنما برای همه موارد را دارید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳