پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 3:39 بعد از ظهر

رفع تیرگی واژن با خمیر دندان

تعریق، سایش، پوشیدن شلوارهای جذب و … از جمله دلایلی هستند که منجر به تیره شدن واژن می شوند. درست است که آشنایی با دلایل به وجود آورنده بهترین راهکاری برای جلوگیری به شمار می آید، ولی اگر از این موضوع غافل بوده اید، بهتر است به فکر درمان و رفع تیرگی واژن خود باشید. راهکارهای بسیاری برای حل این موضوع وجود دارند که معروف ترین آن استفاده از خمیر دندان است، اما آیا به کمک خمیر دندان می توان این مشکل را حل کرد؟ روش های دیگر رفع تیرگی چیست؟ برای رسیدن به پاسخ تمامی این سوال ها ما را تا پایان این محتوا همراهی نمایید. چرا که در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

رفع تیرگی واژن با خمیر دندان

رفع تیرگی واژن با خمیر دندان امکان پذیر است؟

استفاده از خمیر دندان یکی از کارهایی است که از گذشته برای رفع تیرگی ناحیه واژن استفاده می کردند. مشخص نیست اولین بار چه کسی این روش را پیشنهاد کرده است و آیا نتیجه ای از آن حاصل شده یا خیر؟ ولی مسئله مهم تر این است که پزشکان به هیچ وجه استفاده از خمیر دندان را توصیه نمی کنند. این ماده تنها برای شستشوی دندان های شما فرموله شده است، پس به هیچ وجه ان را در تماس با ناحیه تناسلی خود قرار ندهید.
این نکته را به خاطر داشته باشید که خمیر دندان جرم موجود روی دندان ها را از بین می برد و به این طریق از آلوده شدن آن جلوگیری می کند. زمانی که از خمیر دندان در ناحیه تناسلی خود استفاده می کنید، ریز خراش هایی در دیواره آن ایجاد می شود. این ریز خراش ها به مرور زمان موجب بروز مشکلاتی از قبیل عفونت خواهند شد.
بنابراین هشدار می دهیم که به هیچ وجه برای روشن شدن پوست اطراف واژن خود از خمیر دندان استفاده نکنید. شاید استفاده از این ماده موجب سفیدی موقت شود، ولی باور داشته باشید که این سفیدی ارزش عواقبی را ندارد که در انتظار شما است. در ادامه به معرفی روش هایی خواهیم پرداخت که به شما در این راه کمک می کند.

رفع تیرگی واژن با خمیر دندان امکان پذیر است؟

برای سفیدی واژن چه پمادی استفاده کنیم؟

برای رفع تیرگی واژن بهتر است از پمادها و کرم های مخصوص آن استفاده کنید. سفید شدن واژن با زینک اکساید راه حلی شدنی است که استفاده از آن توصیه می شود. آکادمی پوست آمریکا در سال 2031 این پماد را به عنوان راه حلی موثر برای درمان موارد زیر معرفی کرد:

  • سوختگی های سطحی
  • رفع تیرگی واژن
  • درمان لک های پوستی

برای این که در مدت زمانی کوتاه از این پماد جواب بگیرید، توصیه می کنیم که استعمال منظم آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. کرم های دیگری نیز برای رفع این مشکل وجود دارند. کرم سفید کننده واژن ویاکسی، کرم روشن کننده بدن درمالیفت مدل Melalift و کرم روشن کننده گاتیاو از جمله این محصولات به شمار می آیند.

برای سفیدی واژن چه پمادی استفاده کنیم؟

بهترین روغن گیاهی برای سفید شدن واژن کدام است؟

روغن‌ های گیاهی گزینه سالم دیگری هستند که برای رفع تیرگی واژن پیشنهاد داده می شوند. روغن بادام، روغن درخت چای و روغن نارگیل از جمله این مواد طبیعی به شمار می آیند. تمامی روغن های معرفی شده خاصیت ضد التهابی و مرطوب کنندگی نیز دارند. به مرور زمان و استفاده مداوم از این روغن ها می توانید رنگ ناحیه تناسلی خود را روشن کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که روش های درمانی گیاهی و طبیعی به مدت زمان بیشتری برای اثر بخشی نیاز دارند، ولی روش های مطمئنی هستند که با هیچ عارضه ای همراه نخواهند بود.
کلام آخر
رفع تیرگی واژن یکی از دغدغه هایی است که بیشتر بانوان با آن مواجه می شوند. چرا که این مشکل بر زیبایی ظاهر آن ها بسیار تاثیر می گذارد. راهکارهای بسیاری برای حل این مشکل وجود دارد، ولی برخی از این راه کارها هزینه بر، مضر یا طولانی هستند. در متن فوق سعی کردیم راه کارهایی سالم، کم هزینه و قطعی را معرفی نماییم. این روش ها به شما کمک می کند که در مدت زمانی مناسب پوست ناحیه واژنتان را روشن کنید، ولی به این نکته دقت داشته باشید که برای عدم بازگشت این تیرگی لازم است روش های پیشگیری از تیره شدن را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *