دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 4:59 بعد از ظهر

برای سقط جنین در هفته دوم چه بخوریم؟

مادران باردار عزیز، مطالب این مقاله برای افزایش آگاهی شما در زمینه غذاهای ممنوعه در دوران بارداری و نکات پیرامون این موضوع است؛ اما مرجع خوبی برای استناد نیست. در صورت نیاز به سقط جنین و اطلاع از غذاهای ممنوعه در هفته دوم بارداری، می توانید با پزشک خود همراه باشید.
سقط جنین به معنای خاتمه بارداری در هر مرحله ای از رشد نوزاد است که می تواند عوارض و معایب زیادی را به همراه داشته باشد. سقط جنین در هفته دوم بارداری نگرانی بسیاری از خانم ها است. چرا که در این زمان از بارداری احتمال سقط جنین چندین برابر می شود و خانم ها باید تا حد ممکن به تغذیه و سلامت خودشان توجه داشته باشند. اگر نگران سقط جنین در هفته دوم هستید، بهتر است که به جای خوردن یک سری مواد غذایی به فکر نخوردن غذاهای ممنوعه در این دوران باشید. در این صورت خیالتان از بابت عدم سقط جنین راحت تر خواهد بود.

برای سقط جنین در هفته دوم چه بخوریم؟

غذاهای ممنوعه در دوران بارداری

مصرف غذاهای ممنوعه در دوران بارداری می تواند خطرات و مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. به خصوص اگر در 3 ماهه اول بارداری از این غذاها استفاده کنید و تصور شما این باشد که این غذاها هیچ تاثیر بدی روی بارداری شما ندارند. لیست مواد غذایی، ویتامین ها و کارهای ممنوعه در دوران بارداری که باعث سقط جنین می شوند، عبارتند از:

ویتامین سی

ویتامین سی جزء ویتامین هایی است که می تواند باعث تحریک تولید استروژن شود و از تولید پروژسترون جلوگیری کند. بنابراین، احتمال اینکه با مصرف ویتامین سی سقط جنین در هفته 2 تا 6 بارداری اتفاق بیفتد وجود دارد.

قرص آسپرین

قرص آسپرین می تواند تاثیر بسیار زیادی روی سقط جنین و افزایش خطر آن داشته باشد. در واقع هر ماده غذایی که بتواند باعث رقیق شدن خون شود، خطر سقط جنین را افزایش خواهد داد. مواد غذایی و خوراکی هایی مانند آووکادو، زعفران و … در گروه این غذاهای ممنوعه در بارداری قرار می گیرند.

ورزش شدید

ورزش شدید می تواند دلیلی برای سقط جنین در هفته دوم بارداری شود. حتی اگر بهترین رژیم غذایی را داشته باشید، اما اقدامات خطرناک مانند بلند کردن وزنه و … را انجام دهید، باز هم این احتمال وجود دارد که سقط جنین داشته باشید.

استرس و نگرانی

اضطراب و استرس می تواند تاثیر بسیار زیادی روی کاهش قدرت باروری داشته باشد. افرادی که استرس شدیدی را در حین بارداری تجربه می کنند، ریسک بالاتری برای سقط جنین نسبت به دیگر افراد خواهند داشت.

استرس و نگرانی

مصرف کافئین بیش از حد

کافئین می تواند شما را در دوران بارداری سرحال نگه دارد. ولی مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث خطر افزایش سقط جنین شود و همچنین تنش های عصبی زیادی را در شما به وجود آورد. به همین خاطر توصیه می کنیم که روزانه حداکثر 3 فنجان قهوه میل کنید.

مصرف مشروبات الکلی

مصرف مشروبات الکلی می تواند تاثیر بسیار بدی روی سلامت مادر باردار داشته باشد. الکل در خون می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. به همین خاطر مادران باردار باید حتما در دوران بارداری از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات مضر خودداری کنند.

مصرف خودسرانه داروها

هیچ فردی حتی در دوران غیر از بارداری مجاز به مصرف خودسرانه دارو نیست. اما در دوران بارداری این موضوع حساسیت بیشتری پیدا می کند. به طوری که توصیه می شود هیچ یک از بانوان باردار از مصرف داروها و حتی مکمل های غذایی که پزشک برای آن ها تجویز نکرده است، خودداری کنند.

زعفران

زعفران یکی از غذاهای ممنوعه در دوران بارداری به ویژه سه ماهه اول بارداری است که می تواند باعث افزایش پروستاگلاندین رحم شود و خطرات زیادی را برای جنین به همراه داشته باشد. مصرف زعفران باعث بالا بردن دمای بدن و انقباضات رحمی نیز خواهد شد. به همین خاطر مصرف زعفران در دوران بارداری توصیه نمی شود.

زرشک

زرشک یکی از گیاهانی است که می تواند با داشتن ترکیبات خاص، انقباضات خاصی را در رحم ایجاد کند. هر گیاهی که شانس انقباضات عضلات مختلف بدن مانند رحم را افزایش دهد، (مانند زرشک) یک گیاه مضر در دوران بارداری است.

برای سقط جنین در هفته دوم چه بخوریم؟

عوارض سقط جنین بدون تجویز پزشک

سقط جنین فقط در مواقعی مجاز است که پزشک تشخیص دهد نگه داشتن جنین برای بدن مادر و خود جنین مضر باشد. سقط جنین بدون تجویز پزشک می تواند معایب بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و باعث بروز خطرات بسیار زیادی شود. بنابراین، لازم است که بانوان باردار حتما برای سقط جنین به پزشک مراجعه نمایند.
از مهم ترین عوارض سقط جنین بدون تجویز پزشک باقی ماندن بقایای جنین در رحم است. در این صورت فرد مشکلات زیادی را از قبیل درد در ناحیه رحم و شکم، خونریزی شدید و … را تجربه می کند. حتی ممکن است افراد به دلیل سقط جنین غیر اصولی، دیگر قادر به بچه دار شدن در سنین بالاتر نباشند. بنابراین، توصیه می شود که حتما برای سقط جنین با پزشک مشورت کنید و بدون توجه به نظر او، مراحل سقط جنین را انجام ندهید. امیدواریم مقاله “برای سقط جنین در هفته دوم چه بخوریم” برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *