دوشنبه , 10 اردیبهشت 1403 - 10:52 قبل از ظهر

کشیدن تریاک بهتره یا خوردن

برخی افراد بر این باورند که مصرف مواد مخدر به صورت تفریحی عوارض خاصی ندارد و حتی می تواند باعث شادابی و سلامتی شود در صورتی که این مطلب هیچ منبع علمی ندارد و طبق تحقیقات انجام شده مصرف کم و تفریحی آن نیز می تواند مضرات زیادی به همراه داشته باشید. در نتیجه ممکن است این سوال برای برخی افراد به وجود بیاید که کشیدن تریاک بهتره یا خوردن آن؟ به طور کلی مصرف این ماده مخدر در هر صورت توصیه نمی شود و نحوه مصرف آن هیچ تاثیری در کاهش عوارض آن ندارد. در واقع نمی توان گفت کشیدن این ماده مخدر از خوردن آن بهتر است یا بلعکس و تنها تفاوت آن ها در نحوه مصرف و تایم شروع نئشگی است. طبق بررسی های انجام شده در صورت استعمال خوراکی این ماده مخدر فرد علائم نئشگی را دیرتر متوجه می شود در صورتی که با کشیدن آن ممکن است علائم نئشگی فوری ظاهر شوند. در هر صورت مصرف تریاک در هر مقدار و با هر روشی اعتیاد آور است از این رو کشیدن یا خوردن آن حتی برای یکبار هم توصیه نمی شود. مقداری زیادی از ترکیبات تریاک شامل مرفین است از این رو مصرف آن به هر شکل سبب ایجاد وابستگی روحی و فیزیکی می شود. برخی افراد معتاد برای کاهش هزینه های مصرف خود ترجیح می دهند این ماده مخدر را با حل کردن در چای و یا به صورت حب مصرف کنند در صورتی که این نوع مصرف وابستگی بیشتری به وجود می آورد زیرا به آسانی در دسترس است و سریع مصرف می شود. بدون شک این ماده مخدر به هر شکلی که مصرف شود عوارض خطرناکی به همراه خواهد داشت.

آیا علائم خوردن تریاک با کشیدن تریاک فرق دارد

آیا علائم خوردن تریاک با کشیدن تریاک فرق دارد

آیا علائم خوردن تریاک با کشیدن تریاک فرق دارد؟ این سوال برای بیشتر افرادی که دچار اعتیاد هستند و یا با افراد معتاد ارتباط دارند پیش می آید. برای پاسخ به این سوال باید با عوارض مصرف این ماده مخدر آشنایی داشته باشید. طبق آمار و بررسی ها خوردن این ماده مخدر عوارض جبران ناپذیر زیادی دارد، در کل استعمال موادی که خالص نیستند و افزودنی های خطرناک دارند می توانند در مصرف کننده امکان بروز تشنج را ایجاد کنند. علاوه بر این خوردن یا کشیدن این ماده می تواند عوارضی مانند خواب آلودگی زیاد، رویا بافی، بی اشتهایی، خیره شدن به جایی، کم تحرکی و … به همراه داشته باشد. برخی افراد برای خوردن تریاک آن را در چای داغ حل می کنند و با این کار انواع مواد شیمیایی خطرناک را به معده خود وارد می کنند. با این کار ممکن است علائمی مانند پرش ناگهانی دست، لرزش ماهیچه های بدن، تیرگی پوست صورت، حالت تهوع، سردردهای شدید، دردهای ناحیه شکمی، نقرس، نارسایی های کبدی، کاهش هوشیاری، اختلالات گوارشی و روده ای، پوسیدگی دندان و … در فرد ظاهر شود. البته اکثر این علائم با کشیدن این ماده مخدر نیز به وجود می آید از این رو مصرف آن به هر روشی برای سلامت روح و جسم مضر است و ممکن است خطرات جبران ناپذیری برای مصرف کننده و حتی اطرافیان به وجود بیاورد. برخی بر این باورند که مصرف این ماده مخدر می تواند به کاهش درد کمک کند در صورتی که این کار سبب سرکوب بیماری می شود و آن را به صورت خطرناک تری ظاهر می کند. به طور کلی توصیه می شود اگر به هر صورتی این ماده مضر را مصرف می کنید تصمیم به ترک بگیرید و با مشاوره صحیح به روشی مناسب از دام اعتیاد خود را رها کنید.

تاثیر خوردن و کشیدن تریاک بر مشکلات قلبی و دیابت

تاثیر خوردن و کشیدن تریاک بر مشکلات قلبی و دیابت

در برخی از مطالب غیر علمی از تاثیر خوردن و کشیدن تریاک بر مشکلات قلبی و دیابت می گویند و افراد بیمار را تشویق به مصرف این ماده مخدر می کنند. اما بهتر است بدانید با توجه به تحقیقات علمی انجام شده افرادی که دچار مشکلات قلبی و دیابت هستند با مصرف این ماده مخدر به هر شکلی عمر خود را کاهش می دهند. در واقع افرادی که به این بیماری ها دچار هستند و از انواع مواد مخدر استفاده می کنند میزان خطر مرگ را افزایش می دهند. طبق این تحقیقات خطر مرگ افرد دیابتی و یا بیماران قلبی با مصرف این ماده مخدر بیش از 30 درصد افزایش پیدا می کند.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *