پنجشنبه , 29 شهریور 1403 - 8:29 بعد از ظهر

چند روز بعد از کراتین میشه رنگساژ کرد

 

تا به حال شده هر بار که از حمام می آیید، از وزی موهای خودتان خسته شوید؟ وز شدن موها یکی از مشکلات رایجی است که برای بسیاری از افراد پیش می آید. از بین رفتن لطافت مو و خشک شدن موها می تواند دلیلی برای وزی موها باشد. افرادی که موهای وز و خشک دارند، نمی توانند به راحتی به موهای خودشان حالت بدهند. کراتینه کردن یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن خشکی و وزی موها است. با این روش می توانید به موهای خودتان بهتر از قبل حالت بدهید و موهایی زیبا داشته باشید. اما موضوعی که باید حتما به آن توجه کنید، فاصله زمانی میان رنگساژ و کراتینه کردن است. اگر می خواهید پس از کراتینه کردن موها، از رنگساژ استفاده کنید باید بگوییم که کمی دست نگه دارید. چون باید مدت زمان خاصی را میان کراتین و رنگساژ مو فاصله قرار دهید. در این صورت هم دوام کراتین را افزایش می دهید، هم موهایی با رنگ یکنواخت و زیبا خواهید داشت.

چند مدت بعد کراتین میتونم رنگساژ بزنم به موهام؟

اگر قرار است که رنگ موهای خودتان را بعد از کراتینه کردن تغییر دهید، باید بگوییم که می بایست یک بازه زمانی مشخص را صبر کنید. زمانی که مواد کراتین روی موهای شما قرار می گیرند به مدت چند هفته زمان لازم است که به طور کامل اثربخشی خود را روی موهای شما بگذارند. زمانی که از رنگساژ یا رنگ مو برای موهای خودتان استفاده می کنید، اثربخشی کراتین از بین می رود و دیگر موهایی شاداب و جذاب نخواهید داشت.

به طور کلی، دو دلیل برای رنگ نکردن موها بعد از کراتین وجود دارد:

  • عدم رنگ گرفتن موها به صورت یکدست: زمانی که شما از رنگساژ یا رنگ مو بر روی موهای کراتینه شده استفاده می کنید، نباید انتظار داشته باشید که موهای شما به صورت یکدست رنگ بگیرند. کراتین می تواند مثل یک لایه محافظ روی موهای شما قرار بگیرد و زمانی که رنگساژ را روی موهای خودتان قرار می دهید، این لایه های محافظ اجازه نمی دهند که کل موهای شما به صورت یکدست رنگ شوند. پس ممکن است یک بخش از موهای شما پر رنگ تر و یک بخش دیگر کمرنگ تر باشند!
  • عدم اثربخشی کراتین مو: زمانی که از رنگساژ بعد از کراتین مو استفاده می کنید، اثربخشی مواد کراتینه را نیز از بین می برید. رنگ ها می توانند موهای شما را دچار مشکل کنند و اثربخشی کراتینه را از بین ببرند. پس سعی کنید که نه از رنگ نه از رنگساژ پس از کراتینه کردن موها استفاده نکنید.

فاصله زمانی میان کراتین و رنگساژ چقدر باشد؟

حال که دلیل عدم رنگ کردن موها بعد از کراتینه کردن را متوجه شدید، احتمالا می خواهید بدانید که چه زمانی بعد از صاف کردن موها می توانید از رنگساژ استفاده کنید؟ به طور کلی، هیچ بازه زمانی مشخصی برای رنگساژ کردن موها پس از کراتینه وجود ندارد. اما آرایشگرهای حرفه ای بر اساس تجربه ای که در این زمینه دارند، توصیه می کنند که افراد حداقل یک فاصله زمانی 2 هفته ای میان زمان صاف کردن و رنگ کردن موهای خودشان قرار دهند. در این صورت هم ماندگاری کراتین افزایش پیدا خواهد کرد، هم می توان شاهد رنگ کردن موها پس از رنگساژ بود.

بهترین زمان برای رنگ کردن موها جهت کراتینه کردن

اگر هدف شما از کراتینه کردن موها، صاف کردن و شلاقی کردن آن هاست؛ توصیه می کنیم که برای رسیدن به این هدف با رنگ کردن مو خواص کراتین را از بین نبرید. بهترین زمان برای رنگ کردن موها جهت کراتینه کردن، قبل از انجام این کار است. اگر می خواهید ماندگاری رنگ موی خودتان را افزایش دهید و شاهد از بین رفتن خواص مواد کراتینه روی موهای خودتان نباشید، می توانید یک الی دو هفته قبل از اینکه برای صاف کردن موها به آرایشگاه مراجعه کنید، موهای خودتان را رنگ کنید.

البته ممکن است پس از اینکه از مواد کراتین برای تقویت و صاف کردن موهای خودتان استفاده کردید، شاهد زردی مو باشید. در این صورت می توان با کمک یک سری از راهکارها، زردی موها را نیز برطرف کرد. خلاصه بگوییم که اگر یک فاصله زمانی خاصی را میان کراتینه و رنگساژ و رنگ مو قرار دهید، می توانید شاهد زیبایی موهای خودتان باشید.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

بهترین مدرس رنگ مو در ایران

بهترین مدرس رنگ مو در ایران

اگر از هنرجویان هنر آرایشگری هستید، قطعا می‌دانید که پرطرفدارترین و درآمدزاترین لاین این حرفه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *